Gå til innhold

Sykkelsko, dere med erfaring..

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Har nylig kjøpt meg sykkelsko, og syklingen ble veldig mye bedre.

MEN. Har store problemer med å få sykkelskoene ut av pedalene. Trodde det bare var å vri hælen til siden, men nei..

Hvor lang tid tok det før dere ble vant til sykkelsko? Var litt småpinlig å sitte fast på spinning-sykkelen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker du om sykkelsko i betydningen "sko for å sykle med" eller sykkelsko med feste til klikk-pedaler?

I det siste tilfellet vil du jo kunne justere pedalene slik at det ikke skal mer til enn en liten vridning før man kommer løs. Det er ganske smart, iom. at det kan være rimelig brutalt å dra på trynet mens føttene fortsatt sitter fast i pedalene.

"............................"

Skrevet

Ah, glem svaret mitt. Jeg blingset litt når jeg leste innlegget ditt.

"......................"

Gjest syklisten som liker å løpe
Skrevet

Hehe.. Du trener ikke tilfeldigvis hos Universitetsidretten? Jeg så noe sånt der, det var et morsomt syn. Hun så passe dum ut. Haha!

Neida. Gratulerer, du har gjort et godt valg, sykkelsko er en fordel. Du kan evt. justere klintene under skoene, oftest bør de være langt framme.. Pass også på at vinklene på klintene står i stil med hverandre.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hehe.. Du trener ikke tilfeldigvis hos Universitetsidretten? Jeg så noe sånt der, det var et morsomt syn. Hun så passe dum ut. Haha!

Neida. Gratulerer, du har gjort et godt valg, sykkelsko er en fordel. Du kan evt. justere klintene under skoene, oftest bør de være langt framme.. Pass også på at vinklene på klintene står i stil med hverandre.

Hehe, nei...trener ikke der. Men fint å vite at det er flere med samme problem.

Alltid en fordel å være jente. Samlet seg tre gutter som dro i bena mine ;) Glimrende sjekketriks i grunn.

Angående vinkel på klinter. Han i sykkelbutikken sa at hvis de var langt fremme så trener man mest legger, mens bak så trener man mest lår.

Gjest papirtiger
Skrevet

Snakker du om sykkelsko i betydningen "sko for å sykle med" eller sykkelsko med feste til klikk-pedaler?

I det siste tilfellet vil du jo kunne justere pedalene slik at det ikke skal mer til enn en liten vridning før man kommer løs. Det er ganske smart, iom. at det kan være rimelig brutalt å dra på trynet mens føttene fortsatt sitter fast i pedalene.

"............................"

Har syklet med sykkelsko og vanlig sykkel før, men hadde ikke dette problemet da..

Men på spinning-sykkel var det nesten umulig å komme seg av. Kanskje fordi skoene var splitternye, eller pedalene slitt..hvem vet, håper bare at det går seg til!

Gjest fastlåst
Skrevet

Har syklet med sykkelsko og vanlig sykkel før, men hadde ikke dette problemet da..

Men på spinning-sykkel var det nesten umulig å komme seg av. Kanskje fordi skoene var splitternye, eller pedalene slitt..hvem vet, håper bare at det går seg til!

Jeg måtte forlate den ene skoen min i pedalen etter endt trening da de var nye.

Da de som hadde treningsstudioet endelig fikk den løs, var den ødelagt.

Jeg fikk da høre at det var fordi de greiene under skoen ikke var festet skikkelig. Det var folk på butikken derjeg kjøpte de, som festa dem.

Heldigvis fikk jeg nye sko da jeg klaget til butikken der de var kjøpt.

Da hadde jeg hatt skoene i 4 timer.

De nye funket greit.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg fikk da høre at det var fordi de greiene under skoen ikke var festet skikkelig. Det var folk på butikken derjeg kjøpte de, som festa dem.

De nye funket greit.

Festet feil? De er jo festet med to skruer, hvordan kan de festes feil egentlig..?

Er veldig spent på morgendagen, det blit mitt andre forsøk. Skal snikøve meg før timen ;)

Gjest Fastlåst
Skrevet

Festet feil? De er jo festet med to skruer, hvordan kan de festes feil egentlig..?

Er veldig spent på morgendagen, det blit mitt andre forsøk. Skal snikøve meg før timen ;)

Dumt forklart kanskje. Men det jeg mente var at de ikke var festet skikkelig. Ikke skrudd på hardt nok.

Gjest syklisten som liker å løpe
Skrevet

Alltid en fordel å være jente. Samlet seg tre gutter som dro i bena mine ;) Glimrende sjekketriks i grunn.

Angående vinkel på klinter. Han i sykkelbutikken sa at hvis de var langt fremme så trener man mest legger, mens bak så trener man mest lår.

"Angående vinkel på klinter. Han i sykkelbutikken sa at hvis de var langt fremme så trener man mest legger, mens bak så trener man mest lår."

Ja, det er vanlig å si. Virkningen er dog ikke særlig stor.. I utgangspunktet blir leggene belasta vesentlig mindre i sykling enn i f.eks. løping. Om du ikke har noen skade, vil JEG anbefale deg å ha dem relativt langt framme, men du får bare prøve deg fram.

Skrevet

Ah, godt å høre at det ikke er bare meg. Føler at jeg er den eneste som sliter med å komme meg av få beina av trøene :)

Måtte også få hjelp en gang...

• 5 måneder senere...
Skrevet

De nye funket greit.

Akkurat det samme skjedde meg.

Jeg rakk en spinningtime, og måtte gå fra skoen i pedalen.

Klaget i butikken, og fikk nye jeg også. De var ikke festet skikkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...