Gå til innhold

Mette-Marit ankom offisielt oppdrag med pustemaske

Anbefalte innlegg

Skrevet
Grendel skrev (På 12.4.2026 den 0.51):

Hun har gjort mye provoserende. Det er der ingen tvil om. 

I denne tråden diskuterer vi om det er provoserende å bruke pustemaske når man er alvorlig lungesyk.

Jeg er kritisk til Mette Marit mht håndteringen av Epstein-saken, men synes dette innspillet var tankevekkende: La dødssyke mennesker være i fred!

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
frosken skrev (37 minutter siden):

Jeg er kritisk til Mette Marit mht håndteringen av Epstein-saken, men synes dette innspillet var tankevekkende: La dødssyke mennesker være i fred!

Jeg har lest dette innlegget tidligere. Ja, det burde være tankevekkende for flere. 

emilie321
Skrevet
frosken skrev (43 minutter siden):

Er selv kritisk til Mette Marits håndtering av Epstein-saken, men stiller meg undrende til hvor mye hets hun har fått pga sykdommen.   Synes det er litt skremmende faktisk.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutes ago, frosken said:

Ja dere har overbevist meg nå, etter at mette marit sa hun følte seg utrygg hos en mann i USA, gadd ikke Haakon å google mannen for å se hva slags type dette var. Etter massiv prince andrew Epstein medieomtale i 2011 fikk ingen av dem med seg den, selv om det var konge drama på høyt nivå som alle andre kongelige i europa fikk med seg. Og etter at hun selv googlet epstein, kom ingenting negativt opp.

Utrolig uflaks, og nå husker ingen av dem, inkludert personen uten lungefibrose, noenting pga lungefibrose, sikkert. Jeg kan forstå hvordan folk kan ha betvilt en slik historie, men jeg tror nå, jeg er troende.

Anonymkode: 0b45b...c46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja dere har overbevist meg nå, etter at mette marit sa hun følte seg utrygg hos en mann i USA, gadd ikke Haakon å google mannen for å se hva slags type dette var. Etter massiv prince andrew Epstein medieomtale i 2011 fikk ingen av dem med seg den, selv om det var konge drama på høyt nivå som alle andre kongelige i europa fikk med seg. Og etter at hun selv googlet epstein, kom ingenting negativt opp.

Utrolig uflaks, og nå husker ingen av dem, inkludert personen uten lungefibrose, noenting pga lungefibrose, sikkert. Jeg kan forstå hvordan folk kan ha betvilt en slik historie, men jeg tror nå, jeg er troende.

Anonymkode: 0b45b...c46

Vil føye til at den engelske kongefamilien ikke bare er "fjern slekt". Charles og Camilla er omgangsvenner av kongeparet, og de møtes visstnok hvert år på kongeparets førjulstur til London. Det er dessuten bare noen få år siden kronprinsparet var i London og tilbrakte mye tid med William og Kate. Håkon og Mette-Marit har forresten også bodd i London. Veldig rart om ikke samtalen kom inn på Andrew. Til orientering.

Anonymkode: 0bee4...d9b

Nicklusheletida
Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Er selv kritisk til Mette Marits håndtering av Epstein-saken, men stiller meg undrende til hvor mye hets hun har fått pga sykdommen.   Synes det er litt skremmende faktisk.

Ja, det er skremmende . Jeg blir skuffet over det norske folk og hvor mange som henger seg på uten å tenke selv. Men jeg tror det kommer til å snu snart. 

emilie321
Skrevet
Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Ja, det er skremmende . Jeg blir skuffet over det norske folk og hvor mange som henger seg på uten å tenke selv. Men jeg tror det kommer til å snu snart. 

Ja, får håpe det snur snart. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Admin

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 18.36):

Hegnar sier han ikke kjenner til saken og at det er latterlig. Det er mange som sliter med hukommelsessvikt i kjølvannet av Epstein-avsløringene 😇 

Vet ikke hvorfor journalisten skulle lyve om dette. Er litt mer sannsynlig at Hegnar ikke vil innrømme å ha fulgt instruks fra slottet? Bevis finnes nok, men Hegnar er portvokteren åpenbart.

Konteksten her datt ut etter Admins rydding. Saken det vises til er om journalist Eilertsen, tidligere ansatt i Finansavisen, som ønsket å grave litt i Mette-Marits hyppige reiser til New York  i 2013. Han kontaktet slottet og fikk beskjed om å sende sine spørsmål på epost, noe han gjorde. Svar fikk han aldri, men derimot beskjed fra Hegnar om å lukke saken.  Eksempelet ble brukt for å illustrere kongehusets åpenbart store muligheter til å påvirke forskjellige samfunnsaktører, og dets ulike måter å bruke/misbruke makt på. 

Nattestid
Skrevet

Jeg er usikker på om det kommer til å snu. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Konteksten her datt ut etter Admins rydding. Saken det vises til er om journalist Eilertsen, tidligere ansatt i Finansavisen, som ønsket å grave litt i Mette-Marits hyppige reiser til New York  i 2013. Han kontaktet slottet og fikk beskjed om å sende sine spørsmål på epost, noe han gjorde. Svar fikk han aldri, men derimot beskjed fra Hegnar om å lukke saken.  Eksempelet ble brukt for å illustrere kongehusets åpenbart store muligheter til å påvirke forskjellige samfunnsaktører, og dets ulike måter å bruke/misbruke makt på. 

Det kan være at Hegnar ikke syntes dette var verd å bruke ressurser på den saken. 

Han fikk jo rett også:' Det har ikke kommet frem noe straffbart her. Hun har vært venn med en tidligere straffedømt. Alt annet er medie-spinn (Har hun fortalt alt? Lyver hun? Er hun tilstrekkelig lei seg?)

Jeg tror dette kan bli som med Ari Behn. I ettertid lurer i alle fall jeg på hva vi var så provosert av. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Grendel said:

Det kan være at Hegnar ikke syntes dette var verd å bruke ressurser på den saken. 

Han fikk jo rett også:' Det har ikke kommet frem noe straffbart her. Hun har vært venn med en tidligere straffedømt. Alt annet er medie-spinn (Har hun fortalt alt? Lyver hun? Er hun tilstrekkelig lei seg?)

Selv om hun neppe har gjort noe ulovlig, er dette et skoleeksempel på elendig dømmekraft. Nær omgang med Jeffrey Epstein, en kjent overgriper, og attpåtil opphold i hjemmet hans i Palm Beach, mens eget sikkerhetsopplegg er parkert flere kilometer unna, er vanskelig å bortforklare. Når hun i tillegg føler seg utrygg og likevel ikke kontakter vaktene, men ringer hjem, fremstår hele situasjonen som enda mer uforståelig. Og at det ikke i etterkant ble gjort grundige nok undersøkelser av hvem man faktisk hadde med å gjøre, virker rett og slett ubegripelig. Samtidig åpner dette for en rekke ubehagelige spørsmål. Hva finnes av bilder, opptak eller annen dokumentasjon fra slike private settinger, og hvem sitter eventuelt på det? I en verden der kompromitterende materiale kan brukes som pressmiddel, er ikke dette bare pinlig, men potensielt alvorlig. Mette-Marit representerer det norske kongehuset. Da holder det ikke med "uheldige vurderinger". Relasjoner til slike miljøer undergraver tilliten og rokker ved forventningen om dømmekraft. Dette er ikke småtteri, det handler om troverdighet på øverste nivå. Og at hun/de ikke visste hva Epstein drev med, med tanke på alle skriveriene om Haakons firmenning, daværende prins Andrew, er helt usannsynlig. 

Anonymkode: fcc87...5b6

Skrevet

Grendel skrev (19 timer siden):

' Det har ikke kommet frem noe straffbart her. Hun har vært venn med en tidligere straffedømt. Alt annet er medie-spinn (Har hun fortalt alt? Lyver hun? Er hun tilstrekkelig lei seg?)

Skal vi legge lista for de kongelige - som vi skal bukke og neie for, se opp til - så lavt, at alt er greit så lenge de ikke har gjort noe straffbart? 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (22 timer siden):

Jeg tror dette kan bli som med Ari Behn. I ettertid lurer i alle fall jeg på hva vi var så provosert av. 

Syns du bagatelliserer dette vennskapet veldig. Noe som forundrer meg. 
Hun har ikke bare vært venn med en tidligere straffedømt.
Hun har vært venn med en pedofil seksuell overgriper som har utnyttet sårbare unge jenter. Noe det verste et barn kan oppleve. Selv om hun selv påstår at hun ikke visste noe om det.

At du trekker likhetstegn mellom dette og Ari Behn syns jeg er en grov påstand. 

Anonymkode: 2b816...771

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Ari Behn gjorde ikke noe klanderverdig som vi vet om. Han var eksentrisk og Martha koko, og de slet i ekteskapet - that's it.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2026 den 18.02):

Syns du bagatelliserer dette vennskapet veldig. Noe som forundrer meg. 
Hun har ikke bare vært venn med en tidligere straffedømt.
Hun har vært venn med en pedofil seksuell overgriper som har utnyttet sårbare unge jenter. Noe det verste et barn kan oppleve. Selv om hun selv påstår at hun ikke visste noe om det.

At du trekker likhetstegn mellom dette og Ari Behn syns jeg er en grov påstand. 

Anonymkode: 2b816...771

Jeg spiller djevelens advokat her. Det er jeg klar over.

Poenget mitt er bare at hun har ansvar for sine handlinger. Det å være venn med Epstein gjør ikke at hun har ansvar for det han har gjort. Jeg vet ikke om Ari Behn hadde venner med kriminelt rulleblad. 

Jeg lurer på hvor det ender hvis man skal holde politikere ansvarlig for hva vennene deres har gjort. 

Hva med alle som har hatt kontakt med Søviknes? Han ble ordfører. Jeg vil påstå at det han gjorde er på nivå med det som var kjent om Epstein før saken virkelig sprakk. 

Jeg tenker vi får fokusere på de som har gjort noe galt selv? Det er nok å ta av.

AnonymBruker
Skrevet

Det vil hun nok gjøre ofte framover. 

Anonymkode: b6378...700

Sliten Snegle
Skrevet
On 4/11/2026 at 9:45 PM, Lady HM said:

Harvey Weinstein??

Ja.

Han fremstod veldig "syk" i retten.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Salme-Mette fikk lov til å åpne Fosse-foredraget her om dagen. "Var på jobb igjen" , som legge-seg-nesegrus-for-makten-pressen kaller begivenheten. Uten nesegrime denne gang fremsto hun dydig og kristelig skolefeøkenaktig i langt foldeskjørt og snakket mye om "nåden". Som hun håper selv å motta, eller? Narr meg ikke til å le før jeg spyr. Epstein-Mette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...