Gjest fortvilet løvinne Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 De siste ti dagene har pusten min blitt vesentlig dårligere, inkl piping, surkling, store problemer med å trekke pusten som av og til er så ille at jeg nesten svimer av. Jeg har nedsatt lungefunksjon etter omfattende røykskader i lungene for omtrent tyve år siden. Jeg tror og antar jeg har enten lungebetennelse eller bronkitt siden symptomene er samsvarende med de tilfeller hvor jeg har fått diagnosen før(bla sterkt nedsatt matlyst og kvalme), problemet er at crp`en er lav tiltross for alle disse andre symptomer, og dermed vegrer fastlegen seg for å gi meg antibiotika. Jeg bruker Pulmikort, vil medisinen kunne maskere en infeksjon? Er det andre årsaker som kan gjøre at crp`en kan være lav tiltross for infeksjon? Som oftest stiger ikke crp`en min før jeg er så dårlig at jeg bør hurtiginnlegges på sykehus(alvorlig lungebetennelse des.2003, førti i feber, crp 56) Jeg har også tidligere hatt dobbeltsidig lungebetennelse med bronkitt uten at det ble oppdaget ved lytting eller blodprøver-årsaken til at de endelig fant det ut var at jeg ble lagt i narkose da de skulle gjøre en annen undersøkelse(luftrør). Jeg er fortvilet av å måtte gå så veldig lenge syk før jeg får behandling , er det noe jeg kan gjøre eller si til legen for at jeg kan få den behandlingen jeg trenger? Jeg blir sendt til rønkten, men det er ventetid og i mellomtiden må jeg kjøre frem og tilbake til legen. Hilsen fortvilet løvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144737-infeksjon-og-lav-crp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuskelusk Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei..skjønner at du er fortvilet..vet ikke så mye om det du sliter med men føler jeg ville skrive til deg allikevel. Har du tenkt tanken å bytte lege?? Høres ut som ikke helt kjemien stemmer..?? Eller tar jeg helt feil..håper ikke du synes at jeg bryr meg..Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144737-infeksjon-og-lav-crp/#findComment-916946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ja, jeg kjenner godt til det du snakker om. KOLS-pasienter opplever dessverre ganske ofte forværrelser i sykdommen eller skal vi si bronkitter o.l. Det ligger liksom i sykdommen. Det er ikke så rart at CRP ikke stiger, da det ofte dreier seg om virus. Pulmicort maskerer ikke en infeksjon, så du kan ganske trygt ta medisinen din, dvs du skal være veldig påpasselig med å ta denne spesielt i dårlige tider. Noe annet jeg lurer på er om du har fått noe tilbud om lungerehabilitering. Det består bl a i opptrening av de store muskelgruppene som lår, mage, ende osv. Det er aldri for sent å starte med dette og selv om man ikke får reparert de skadene som allerede er der, vil man kunne føle seg bedre relativt raskt. Mange steder i landet er dette tilbudet relativt godt utbygget. Snakk med legen din om det finnes slike opplegg i nærheten av der du bor. Det aller viktigste er selvsagt å slutte å røyke, da gjør du mer enn noen lege kan gjøre for deg, men det forsto jeg du hadde gjort. Bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144737-infeksjon-og-lav-crp/#findComment-917724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortvilet løvinne Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Ja, jeg kjenner godt til det du snakker om. KOLS-pasienter opplever dessverre ganske ofte forværrelser i sykdommen eller skal vi si bronkitter o.l. Det ligger liksom i sykdommen. Det er ikke så rart at CRP ikke stiger, da det ofte dreier seg om virus. Pulmicort maskerer ikke en infeksjon, så du kan ganske trygt ta medisinen din, dvs du skal være veldig påpasselig med å ta denne spesielt i dårlige tider. Noe annet jeg lurer på er om du har fått noe tilbud om lungerehabilitering. Det består bl a i opptrening av de store muskelgruppene som lår, mage, ende osv. Det er aldri for sent å starte med dette og selv om man ikke får reparert de skadene som allerede er der, vil man kunne føle seg bedre relativt raskt. Mange steder i landet er dette tilbudet relativt godt utbygget. Snakk med legen din om det finnes slike opplegg i nærheten av der du bor. Det aller viktigste er selvsagt å slutte å røyke, da gjør du mer enn noen lege kan gjøre for deg, men det forsto jeg du hadde gjort. Bra! takk for svar:) La meg først klargjøre hvilke skader jeg har i lungene, for jeg ser jeg har ordlagt meg litt feil, skadene kommer av røyk som fra brann, har aldri røykt annet enn passivt. legen la meg inn istedenfor å gi meg medisiner, nå har jeg fått prednisolon og tetracyliner fra sykehuset istedenfor. Større doser enn jeg trenger så jeg kan begynne behandling hjemme om jeg får samme symptomer igjen(noe som kommer og går med ujevne mellomrom) Dersom du tror lungeopptrening kan være noe for meg, skal jeg ihvertfall sjekke opp i det... Ellers ser det ut for at jeg får en utredning fra sykehuset senere, så jeg får sjekke opp i om jeg evt i tillegg er allergisk for pollen etc. Jeg bytter dog fastlege pga alvorlige kommunikasjonsproblemer og manglende lytteevne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144737-infeksjon-og-lav-crp/#findComment-920268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.