Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Trionetta28 og er fornøyd med det,- ingen problemer. Ønsker å utsette mensen 1 uke pga ferie, men hvordan? Har prøvd "etter oppskriften" før med å gå direkte over på gule piller og hoppe over sukkerpillene. Dette ga heller dårlig resultat; voldsomme magekramper og sånn delvis mens i 2 uker istedet... Er det en annen måte å gjøre det på? Kan jeg f.eks etter å ha avsluttet sukkerpillene (-og dermed akkurat hatt mensen) på et brett, bare vente med å gå over på et nytt? Dermed har jeg en helt pillefri uke før jeg begynner på nytt på et nytt brett, og på denne måten kan jeg kanskje få mensen en uke senere enn "opprinnelig planlagt"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144956-%C3%A5-forskyve-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, du kan ikke ha en pillefri uke etter uken du har tatt sukkerpillene.

Både fordi du da ikke vil ha beskyttelse mot graviditet de kommende ukene,, og fordi du antageligvis vil kunne få blødninger midt i brettet / når som helst i brettet fordi du har vært en ekstra uke uten piller.

Den vanlige måten er å gå fra pille 21 til pille 1 på neste brett, uten opphold. (hoppe over sukkerpillene, slik du har gjort). Jeg har aldri hørt om bivirkningene du nevnte, tror ikke det er vanlig, jeg ville prøvd en gang til og sett om det samme skjedde. Aller helst bør du snakke med legen.

Mette Moen, Gynekolog

Med Trionetta og Trinordiol forlenges syklus med gule tabletter fra et annet brett. Rart at det ikke fungerte hos deg?

Det er ikke noe i veien for å forlenge i den brune og den hvite (aktive piller) fase med ekstra tabletter fra en annen pakning. Prinsippet er at man forlenger med samme farge tabletter. Man kan altså ikke gå fra gule til hvite eller fra hvite til brune, da kommer det blødning.

Du kan gjerne utsette start en uke, men da er du ikke beskyttet i 7 dager etter du starter med pillene.

Lykke til, fortelle gjerne om dine erfaringer.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Fjellrøys

Tjohei! dette er enkelt. (har du spurt helsesøster/lege forresten? hun eller han kan forklare det også) Jeg går også på trionetta 28, og har forskjøvet mensen flere ganger. Det du gjør er: Når du skal begynne på sukkerpillene, skifter du brett. Det begynner du nederst, og går baklengs (ikke på sukkerpillene seff). Du fortsetter å gå baklengs sånn som dette til du ikke skal forskyve den mer, da kutter du ut alt i en uke, og begynner på 'an igjen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...