Gå til innhold

NHD, bytte fra efexor


Gjest efexor ja

Anbefalte innlegg

Gjest efexor ja

Hei

Jeg er enige med de andre her at det kan være svært farlig å slutte brått. Prøvde å slutte gradvis men tok for store hopp og ble ekstremt deprimert. Kunne kun se veier å gjøre det slutt på livet.

Vil ikke unne min værste fiende de dagene hvor dette marerittet holdt på.

Lov meg at du gjør dette sakte og kontrollert.

Er allerede langt nede. Tror ikke efexoren hjelper stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Hva er det verste som kan skje om jeg slutter brått?

Må si jeg er litt selvdestruktiv og derfor nysgjerrig på å prøve. Ikke tenkt å gjøre det, men tanken frister.

Kan bare fortelle hva som skjedde når jeg glemte å ta efexor en dag(muligens var det to)Må også si at jeg er veldig følsom når det gjelder medisinering.Jeg gikk på byen for meg selv, og merket atjeg begynte å føle meg uvel. Fikk hodepine,ble svimmel og kvalm. Så merket jeg at jeg begynte å miste kontrollen over kroppen,fikk dårligere koordinasjonsevner. Prikkinger i armene. Begynte å føle meg desorientert. Prøvde å finne en telefon for å ringe mannen min om hjelp men kunne ikke huske nummeret.Klarte ikke å spørre folk om hjelp.Hadde store problemer med å tenke.fikk sånne lynraske bortfall i hjernen.Begynte å sjangle mot andre retningen av byen hvor mannen min var,og brukte mye lengre tid enn normalt.Husker ikke helt hvilken rute jeg tok. De fikk lagt meg ned og mannen min kjørte hjem for å hente medisiner. Etter en stund(er ikke helt sikker på akkurat hvor lang tid ) kjente jeg at jeg begynte å bli meg selv igjen.Et par timer kanskje?

En ganske smertefull og skremmende opplevelse.Siden glemte jeg ikke å ta tablettene.Ellers trappet jeg rolig ned når den tid kom,men hadde en uke med en grusom hodepine og oppkast. Man skel ikke eksperimentere med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bråsluttet på Efexor mot betaling.

Det ubehaget du har nå er deilig mot det du da risikerer.

Sannsynligvis har ikke Efexor økt forbrenningen din, men redusert den.

Bivirkningene avtar i takt med at du trapper ned.

Om du bråslutter vil ikke alle negative effekter av dette nødvendigvis opphøre umiddelbart om du begynner igjen på medisinen.

Jeg er overrasket over at du har fått Efexor når du har anoreksi. Anoreksi kan være en bivirkning ved Efexor. Jeg fikk det. (Har normalt nesten for god appetitt.)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Jeg vet ingenting og kan ikke si noe om bytte fra Efexor dersom dette er motivert i tanker om forbrenning. Har aldri sett noen studier om antidepressivas påvirkning på forbrenningen.

2. Hvorfor bruker du Efexor dersom det ikke virker? Er det kun din vurdering, eller mener behandleren det samme?

3. For depresjon og anorexi er et SSRI mest nærliggende. SSRI som du ikke har prøvd er: Cipralex, Seroxat, Fevarin og Zoloft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Efexor du gikk på? Merket du ingen andre ettervirkninger enn at du ble mer deprimert?

Hadde også rare opplevelser med synet. Det var liksom slik at hvis jeg snudde blikket så kom rommet og synsinntrykkene hakkvise. Ble veldig svimmel også.

Men må også si at hadde jeg kuttet ut disse brått og helt hadde jeg ikke bare vært litt deppa. I værste fall hadde jeg ikke levd i dag. Blir fryktelig suicidal når jeg er sløv å ta denne regelmessig.

Skumle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexor ja

1. Jeg vet ingenting og kan ikke si noe om bytte fra Efexor dersom dette er motivert i tanker om forbrenning. Har aldri sett noen studier om antidepressivas påvirkning på forbrenningen.

2. Hvorfor bruker du Efexor dersom det ikke virker? Er det kun din vurdering, eller mener behandleren det samme?

3. For depresjon og anorexi er et SSRI mest nærliggende. SSRI som du ikke har prøvd er: Cipralex, Seroxat, Fevarin og Zoloft.

Jeg bruker den fordi jeg selv ikke har vært så villig til å prøve en ny(igjen) og fordi den har vel en viss effekt, men ikke mye. Den gjør at de ekstra store nedturene ikke er for ofte eller for langvarig. Likevel _langt_ fra god effekt.

Det er noe jeg først og fremst føler, men legen virker enig, og har sagt før at vi kan prøve andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...