mauren Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Til min store fortvilelse tåler jeg ikke sitrus, banan, kiwi, tildels ikke melk og egentlig ikke jordbær heller. Jeg reagerer på det meste som er surt Det jeg reagerer mest på er nok sitrus, både i naturlig form og som kunstig sitronsyre. Når jeg spiser eller drikker dette får jeg blemmer på tungen ganske raskt og begynner av og til å klø. (Pleier å være kjapp med allergitablett, slik at jeg begrenser kløen). Banan gir samme reaksjon, også kiwi. Melk, spesielt youghurt får magen til å slå seg vrang...jeg får veldig løs mage veldig fort. Kan forøvrig også tilføye at jeg reagerer mer i pollen-sesongen enn om vinteren. Har ikke selv høysnue, men hele familien har det. Det vil si, jeg lurer vel på om mine matallergier er en kryssallergi for pollen av en eller annen sort. Mitt inderlige ønske er å kunne tåle sitrus igjen. Noen som vet om noe som kan fjerne allergien eller intoleransen? Er lite lysten på å gå rundt med et arsenal av allergitabletter til enhver tid. Og ikke minst...det er kjipt å gå glipp av så mye god mat:( Har lurt på homeopati, soneterapi, akupunktur... noen som vet noe som kan virke? Takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145105-matallergi-intoleranse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.