Gjest Kristian Skrevet 7. januar 2001 Skrevet 7. januar 2001 Eg har fått blodpropp i beinet (DVT) og truleg gått med det i ein månad (gjekk 9 veker med gips). Nå er eg under behandling, først med Fragmin, no med Marevan. Ellers har eg ikkje noko behandling. Eg etterlyser annan behandling i tillegg for å minske risikoen for posttrombotisk syndrom mest mogeleg. (Hovne bein, dårleg blodomløp, m.m.) Eg er ope for alternative behandlingsmetodar og behandling i utlandet. Alle forslag vert motteke med takk! 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 8. januar 2001 Skrevet 8. januar 2001 Kjære Kristian. Det er viktig at du unngår situasjoner der du sitter mye i ro (lange flyreiser etc) og mye stillestående. Å bevege seg mye er derfor sundt. Et kosthold med rikelig inntak av frukt, grønnsaker og fet fisk påvirker mange av faktorene i blodet som får det til å flyte lettere. Det er selvfølgelig også viktig å unngå røyk. I Tyskland brukes ofte tilskudd av enzymer (for eksempel planteenzymet bromelain), ved alle typer hevelse og nedsatt sirkulasjon i vevet. En rekke mindre forsøk synes å bekrefte at dette er nyttig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.