Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Student_26år

Samboeren min maatte nettopp - i all hast - operere bort en foeflekk i vagina. Den hadde vaert irritert i ca 2 mnd, og bl.a. bloedd. Gynekologen skar bort et totalt omraade paa ca 5-6 cm. Svar ventes i loepet av to dager. Naa er vi naturligvis redde. Hva kan dette vaere? Hvor vanlig er f.eks. foeflekkreft i underlivet? Haaper paa raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145592-maatte-operere-bort-foeflekk-i-vagina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thekla1365380692

Selv har jeg en føflekk på vagina. I og med at solen aldri kommer til dit så er det liten sjangs for at føflekker er farlige der, men det kan forekomme. Men føflekk på vagina er en meget dum plass siden truser og undertøy driver å gnager. Sannsynligvis er det nok bare det. Man skal håpe på det beste ;)

Mette Moen, Gynekolog

Jeg må erkjenne at jeg (med snart 30 års erfaring i gynekologi) aldri har sett føflekk-kreft i vagina, men ikke helt sjelden i området omkring skjeden (vulva). I store bøker står at føflekkkreft forekommer sjelden i vagina. Hvis man går inn i Kreftregisteret opplyses at antall tilfeller av ’annen type av cancer hos kvinner’ i år 2000 var 78, og herav er de fleste kreft vulva, så det er nok ikke mer enn ca 10 tilfeller i året i Norge, eller mindre.

Papillomer (kjønnsvorter) kan muligens være alternativ diagnose, men det er selvsagt analyse av vevsprøven som gir svar.

Jeg skjønner at dere er engstelige i de neste to dager. Vi får håpe på et godt svar. Du kan gjerne legge kommentar inn (utenom betalingsordning), om du behøver ny informasjon etter biopsi-svaret.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS bor dere i utlandet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...