Gå til innhold

Fri tannlegebehandling ?Manglende jeksler og kjevedysfunksjon + nytt


Gjest Smily

Anbefalte innlegg

Er uføretrygdet-mann 49.

Har ingen jeksler v.side nede,men alle oppe denne side.Har videre kun 1 jeksel h.side nede og 1 defekt jeksel h.side oppe.

Derfor; problemer også med tygging mat= dårlig fordøyelse=mere magetrøbbel.Jeksler ble trukket ved feil indikasjoner. Også diagnose kjevedysfunksjon( av spesialist Bodø)

SÅ: Operert for reflux sept 00. Måneder før dette ned i vekt 15 kg - etter operasjon ikke opp i vekt-mage ok etter operasjon iflg. kirurg. Stoffskiftet nå for høyt etter prøver-sannsynlig tot. hormonubalanse -MEA ?? Ernæringfysiolog e.l. er av kirurg/ overlege kontaktet.

Har jeg noen mulighet til å få dekket tannbehandling av trygdevesenet ? Hva må til av dokumentasjoner til dette "vesen" for dekning kan gies i mitt tilfelle ?

Har du- dere noen råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Når sykdom influerer negativt på tannhelsen kan folketrygden noen ganger dekke kostnader til tannbehandling etter de offentlige takster.

Jeg råder deg til å samle alle relevante opplysninger, få dem dokumentert av lege, gå til en tannlege med dem og la han vurdere om det kan søkes bidrag fra trygedkontoret.

Det er trygdekontoret som behandler slike saker og de innhenter råd fra trygdekontorenes egne tannleger.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...