Gjest skuffet og frustrert Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 da jeg var innlagt på akuttpsykiatrisk lovet psykiateren meg at jeg skulle få en nevropsykologisk utredning på grunn av diverse plager som bekymret meg. Hun syntes til og med det var lurt at jeg gjorde dette. Da jeg ringte henne noen uker etter innleggelsen sa hun at jeg ville få brev i posten fra denne nevropsykologen som hun hadde kontaktet tiden går og jeg mottar ingenting. Så ringer jeg til denne nevropsykologen og får høre at ingen henvisning har blitt sendt.Fikk psykologen ti å ringe psykiateren og da sa hun at hun ikke kom til å henvise meg fordi hun mente at problemene mine ikke hadde noe med nevropsykologi å gjøre. hvorfor kan hun ikke si med en gang at hun ikke ville gjøre det? nå føler jeg meg løyet for i og med hun sa at jeg ville få brev i posten. Tiden har jo gått også og skal jeg henvises på nytt går det jo flere måneder fra denne datoen til utredning nei nå er jeg virkelig skuffet over at hun bare kunne gjøre dette. Hva synes dere? burde hun ha opplyst meg om at det likevel ikke var aktuelt for henne å henvise 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146347-tillitsbrudd-fra-psykiater/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei. Skjønner din skuffelse når psykiateren brøt løftet om å sende henvisningen, uten å informere deg om at hun likevel ikke mente det ville ha noe for seg. Kanskje det har noe med at det var nettopp Akuttpsykiatrisk. Hun hadde ikke noe ansvar for deg utover det akutte den gangen, selv om jeg ikke syns det er noen grunn for å bryte et løfte. Jeg opplevde en gang å vente på et brev en lege på legevakten skulle sende, men som aldri kom. Det var litt skuffende, men sier også noe om hva akutthjelp er, at de kanskje ikke føler noe ansvar utover der og da. De har sannsynligvis stor arbeidsmengde og mye å tenke på. Jeg vet ikke om det vil hjelpe om du eller legen din sende et brev til utredningen og forklare situasjonen, at du allerede har ventet en stund? Kanskje verdt et forsøk. Jeg har ikke noen erfaring med hva de tar hensyn til i slike saker. Håper ikke denne skuffelsen du opplevde lar deg miste tilitten til andre hjelpere. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146347-tillitsbrudd-fra-psykiater/#findComment-927588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.