AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Jeg føler meg heldig. Fordi jeg har en fantastisk fastlege. Som gir grundige forklaringer, tar mine plager på alvor, støtter meg, gir råd, gjør det han kan for å hjelpe meg og er dyktig i sitt fag - både i somatisk og psykisk helse. Jeg har hørt at noen har sagt at han er dårlig likt når jeg har snakket varmt om han. Og jeg har også lest litt om han på legelisten.no der ikke alle er fornøyd. Men jeg tenker at det kanskje kan henge sammen med at de kanskje ikke har fått det som de vil? Eller bare ikke liker den personen han er? For han er en ærlig og direkte lege som ikke går rundt grøten, og han lar seg ikke styre av noen. Jeg trenger også en lege som ikke duller med meg, for ved å ikke dulle med meg løfter han meg også opp og gjør meg sterkere når det trengs. Men samtidig har jeg også opplevd han som omsorgsfull når jeg har trengt det. Jeg føler jeg er i gode og trygge hender hos han og at han tar de riktige og/eller beste avgjørelser for meg. Idag har jeg også fått svar på noe somatisk som har plaget meg hele livet, og som ingen annen lege har funnet svar på, og jeg har vært hos noen. Ikke en gang en spesialist kunne svare meg på det. Jeg var så plaget av det i tenårene at jeg ikke ville leve, og jeg har også hatt noen tøffe dager i voksen alder pga det. Og ved å få svar på dette og en forklaring på hva som skjer når det skjer, kan jeg nå endelig ta kontroll over det og med det takle det bedre når det skjer. Jeg fikk også prøve det i dag fordi jeg har hatt den plagen i dag. Så i dag er jeg lettet. Mange brikker har falt på plass i dag og gitt meg forklaringer på hvorfor jeg er som jeg er og hvorfor kroppen oppfører seg slik den gjør. Og dette vil jeg gjerne dele med andre. Hvordan er DIN fastlege? Er du fornøyd, og får du den hjelpen du trenger, både med somatisk og psykisk helse? Anonymkode: c0092...dbc 2 Siter
Vendi Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Så godt å høre at du har en så god fastlege! Det har så mye å si! 🥰 Jeg vet helt ærlig ikke hvordan min er enda siden jeg bare har hatt han i noen måneder. Så har ikke har så mange erfaringer med han enda. Men de få gangene jeg har vært der til nå (mest fysiske ting) virker han ok. Tror han kommer til å mestre å hjelpe til med det psykiske også. Jeg skal bestille meg en time nå snart og spørre om vi kan ha faste "snakke-avtaler" litt framover. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.