Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest turbolips

Jeg har vært 2 ganger på GU, og begge gangene var så vondt at jeg besvimte. Det var når hun tok den store metall "trakta" og "skrudde" inn imeg, ja ihvertfall kjentes det sånn ut, noe metallgreier som ble skrudd inn, skrapte mot bein...Det var horribelt! Jeg besvimte. Var jeg bare uheldig de 2 gangene, eller er det sånn hos dere og? Jeg må nemlig til GU snart...gått noen år nå, ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147510-besvimer-hos-gynekolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt vondt under gu - ikke engang som jomfru!

Eh, har du vurdert en annen gynekolog? Sa du fra at det ble vondt? Trakt - du tenker på "tangen" ?

Bortsett fra når de tok den gammeldagse klamydiatesten i urinrøret da. urk.

http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail.epl?id=14488&cat=734

Jeg regner med du tenker på spekelet, det som ser ut som et nebb og som blir stukket inn i skjeden og skrudd opp slik at skjeden utvider seg.

Det kan være litt ubehagelig når det settes inn om man ikke klarer å slappe skikkelig av. Dog skal det ikke bli så vondt at man besvimer. Jeg hadde bedt om time til en ny gynekolog, og når jeg kom dit hadde jeg fortalt hvordan jeg følte det.

Leger og gynekologer er alle forskjellige. Min erfaring er at mannlige gynekologer (og leger) er mer forsiktige enn kvinnelige. Men det er vel også individuelt.

Likevel er det kjempeviktig at du klarer å slappe av i underlivsmuskulaturen mens undersøkelsen pågår. Da blir det mye mindre ubehagelig.

Venninnen min hadde det slik, hun besvimte alltid hos gynekologen, selv om hun slappet av og ikke var redd. Men det var et punkt gyn. kom borti, mulig det var livmorhalstappen. Gynekologen mente at denne var litt øm og sensitiv.

Nevn dette for gynekologen neste gang du skal dit, og be ham være forsiktig. Spør om det kan være berøring av livmorhalstappen som gjør at du besvimer.

Gjest turbolips

Ja, de to gangene jeg har vært på GU, var hos to forskjellige kvinnelige gynekologer. Og det var like ille hver gang. Ja det er det spekelet jeg mener ja. Gammeldags klamydiaprøve i undelivet? Gjør man det ikke sånn mer? For det gjorde hun ene dama den ene gangen, og det var forferdelig...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...