Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er Trønder bosatt i Nord- Norge, og vet en del om været i mitt kjære hjemfylke. Her er noe jeg opplevde for noen år siden:

I juli tilbrakte jeg tre uker av sommerferien i Trøndelag. Det regnet mesteparten av tida. Så kom jeg tilbake i begynnelsen av desember. Da regnet det også.

Jeg tok drosje fra stasjonen i Trondheim til hotellet jeg skulle bo på.

Jeg kommenterte til drosjesjåføren: "Da jeg var her i sommer regnet det, og det gjør det forsyne meg i dag, også".

Sjåføren så på meg: " Ja, det er samme skura, skjønner du,"kom det lunt.

Galgenhumor er en god egenskap skal en bo i Trivelige Trøndelag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147667-frosken-v%C3%A6ret-i-tr%C3%B8ndelag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Det beste med været her er at man kan få med seg alle typer vær i løpet av en time!

Men det er så lyst her nå - og for en østlending er det merkelig å merke at energien øker når det er så lyst:-)

Håper det går bra med fuglen.

*hilse paa padden*

Faatt fisket noe?

thinkerbell

Vi har arbeidsdeling! Jeg sover mens han fisker...

Hyggelig å se at det er liv i deg fortsatt!! Det er forresten både hester og elger utenfor vinduet mitt nå, men ingen kuer...

jada, jeg har mange liv, jeg er som katten! :)

ingen kosser! det var beroligende, det der er gyselige dyr..

den arbeidsfordelingen likte jeg.. :) (saa klok du plutselig er blitt!)

Det beste med været her er at man kan få med seg alle typer vær i løpet av en time!

Men det er så lyst her nå - og for en østlending er det merkelig å merke at energien øker når det er så lyst:-)

Håper det går bra med fuglen.

Her hos meg er det enda lysere - midnattsol! Det er helt spesielt.

Men det er lyst i Trøndelag, også om sommeren, et fantastisk vakkert lys!

Fugleungen (eller dragebarnet mitt) har det bra nå. Er i egen leilighet og skal overnatte for første gang. Spennende. Velger å tro at det går bra. Snakka nylig med henne på telefon, og da hørtes alt såre vel ut.

Men en vet aldri. Humør og sinnstilstand kan skifte utrolig fort.

Godt å høre at du trives i Trøndelag. Skulle nå ellers bare mangle!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...