Gjest renats Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Hei! Jeg har de siste dagene hatt en skikkelig uutholdelig smerte i venstre øye. Øyet er svært rødt og betent. Jeg greier ikke å holde det opp (litt kjipt i eksamenstida). I tilegg er det svært vondt når jeg tar på selve øyeeplet. Jeg har prøvd å skylle med saltvannsløsning o. l.fordi jeg alltid har vært plaget med sensitive øyer. Men har aldri opplevd det jeg har nå. Noen som har noen forslag til hva som kan gjøre det bedre. Jeg bruker linser og har hørt om tilfeller hvor man glemmer å ta av seg linser og de kommer bak øyet.. litt fortvilet. Takker så mye for all respons!! 0 Siter
KaVa Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Det kan være akkutt allergi (jeg får opphovnede øyeepler av og til, av pollenallergisjokk.) Eller øyekatarr? Ta kontakt med legen din, så får du den medisinen som hjelper! 0 Siter
Gjest snuppilupp Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Det kan være akkutt allergi (jeg får opphovnede øyeepler av og til, av pollenallergisjokk.) Eller øyekatarr? Ta kontakt med legen din, så får du den medisinen som hjelper! Jeg håper du har blitt bedre nå, siden det er noen dager siden du skrev her, men jeg tenkte umiddelbart på at du kan ha fått en betennelse pga bakterier eller virus som har ligget under linsen din og "godgjort" seg...? Eller en regnbuehinnebetennelse - den kan gi svært smertefulle og røde øyne. Hadde vært spennende å høre om du har vært hos legen og hva hun/han evt fant ut? Hilsen en som jobber med øyne... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.