Gå til innhold

Om å irritere seg over samboers rot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at han orker å ha det slik rundt seg. Jeg skjønner heller ikke hvordan enkelte tenker, når de synes det er greit at andre vasser i dritten deres og heller ikke at de ikke skjønner at det ikke er noe moro å rydde etter andre.

Jeg har 3 gutter og jeg sier til dem når de slenger klær og brukte tallerkener rundt seg at i neste uke skal jeg gjøre det samme og de skal rydde opp etter meg.

Da skjerper de seg og er flinke til jeg må ta dem en tur til. Men de er flinke likevel da, de er ikke noen rotehuer. Det gjelder å oppdra dem skikkelig:-)

Jeg er nok redd du ikke får han noe særlig bedre, han har nok blitt for dårlig oppdratt hjemme. Sånne er vant til at mor tar opp igjen dritten etter dem og tror at livet skal være slik og at rotet forsvinner av seg selv.

Det er ikke alltid man føler at det er rot, men ting man "holder på med" :-)

Reklamen som SKAL leses, sokkene som SKAL flyttes, tallerkene man NETTOPP har spist på.

TRIVSEL! :)

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kakel

15

• damedame

11

• Lurveline

10

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest mor i juni
Skrevet

Gjør som jeg gjorde en gang! Tok en ekse og la alt han ikke rydda etter seg oppi der og satte den på senga hans.. Når han sjøl skjønte hvor mye han bare kunne rydda på to sek. så ble det andre boller. Ikke vært et problem siden.

Gjorde omtrent det samme.

Jeg plukka opp alt av hans klær som lå slengt rundt omkring, rent og skittent omhverandre, og stappet det i en svart søppelsekk, som jeg plasserte i døråpningen til soverommet. Så det skulle være umulig å overse den.

Vel, han satte den til side uten engang å kikke oppi eller spørre.. så jeg måtte faktisk gjøre ham oppmerksom på hva som lå oppi sekken. Han tok poenget, men det tok laaang tid før sekken var tømt, og nå er det tilbake i samme gamle leia. Sukk. :-}

Skrevet

"Hold ut dager og uker... med rot."

Been there, done that.. Ingen antenne for rot overhodet på mannen her i huset. Han tråkker bare elegant over det han har slengt fra seg.

Men han er fantastisk på de fleste andre områder, så noen lyter må han vel få ha.. Sukk!

Ja, er de rikt utstyrt ellers så, er det bare fryd og gammen! :)

Gjest mor i juni
Skrevet

Ja, er de rikt utstyrt ellers så, er det bare fryd og gammen! :)

Rikt utstyrt - hva behager? ;-)

Men jo, han er riktig så handy. På de fleste andre områder.

Skrevet

Det er ikke alltid man føler at det er rot, men ting man "holder på med" :-)

Reklamen som SKAL leses, sokkene som SKAL flyttes, tallerkene man NETTOPP har spist på.

TRIVSEL! :)

Hehe, nja.....dette er ikke annet enn hva man er oppdratt til. Har det vært greit at du som unge eller ungdom bare kunne ha slengt sakene dine rundt og at dette ble ryddet og plukket opp av din mor, så har du ikke lært annet og du skjønner heller ikke at andre reagerer på det. Du er jo så vant til at det skal være slik at du ser det ikke, før noen påpeker det.

Alle skjønner at det er rot, hvis man går inn i saken, selv de som er rotehuer vet at det er rot, men de gidder ikke å gjøre noe med det der og da.

Skrevet

Det er bare tull at sånt 'ikke betyr noe'. Husarbeid betyr mye for trivsel, generell struktur og bidrag til at familien skal gå rundt.

Min forrige var neppe av de verste, men hadde klart forbedringspotensial. Han jeg har nå er råbra - på hus og heim også, gitt ;-)

Annonse

Skrevet

Jeg kunne aldri tenke meg et liv uten mannen min. Selv om jeg irriterer meg grønn over rot og diverse.

Vi skal nok få en orden på dette og. Jeg ser forbedringer, såpass kredit skal han få. Ungkarshybelen var et bombekrater i forhold til hvordan han holder soverom, stue, bad og kjøkken nå. Jeg har definitivt ikke støv på hjernen, det er vi begge enige om, så det jeg syns er rot, det vil nok de fleste se på som rot.

Kanskje jeg skal se litt mer på Dr.Phil.

Men da årnær'e sæ da, jo. Ær'e vel ente så ille allikkavæl, som døm sier i Fræk'sta'

=^)

Gjest gjør jeg også..
Skrevet

La være å mase og la være å rydde. Når han ikke klarer å komme seg frem der hjemme, fordi det ligger rot og skrot over alt, vil han sannsynligvis se at det er behov for rydding. Og når du ikke gjør det vil han kanskje forseslå at dere skal ta det sammen. Vil tro at det er verdt et forsøk iallefall.

Vel, har prøvd å ikke rydde. Men i siste ende blir det alikevel jeg som må ta det, og han ser ikke ut til å bry seg med rotet.. Takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...