Gå til innhold

kan noen se at man bruker antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur
Skrevet

Vedk kan jo f.eks. ha hormonforstyrrelser og diabetes, staa paa blodtrykksmedisin (Micardis renner det rimelig bra av), og gudvethva.

eller hur.

Selvfølgelig, men siden det ikke er det, men antidepressivabruk det her er spørsmål etter, så kan en jo ikke svare om hvordan alle andre medisiner virker? Selv om det er andre medisiner/sykdommer som har samme bivirkninger (svetting) som SSRI, så er det vel ikke feil å nevne det ved SSRI. Det er jo det den som spør vil vite. Og svetting ER et betydelig, og synlig, problem for mange SSRI-brukere.

Er det en middelaldrende kvinne som svetter, så kan en tenke overgangsalder. Er det enung mann som plutselig svetter mye, samtidig somhan er sykmeldt og kanskje annerledes i oppførselen, så kan en tenke SSRI-bruk. Feks. Alle vurderer jo utifra sine opplevelser og erfaringer.

Svetting er veldig vanlig. Noen med kontorjobber har jo med ekstra skift på jobb pga dette. Og jeg synes det ikke skal bagatellgjøres, noe som legene ofte gjør. Jeg har en snekker i bekjentskapskretsen nå, som går på SSRI, og han er virkelig plaget. Svetten renner konstant fra første bevegelse ved arbeidsdagen begynnelse, og det ødelegger arbeidsgleden. Det han har igjen av den. Dette er som sagt ikke vanlig, normal, helsefremmende svetting.

Videoannonse
Annonse
Gjest mulla rehman
Skrevet

fyttikattis for noen rare svar du fikk.

Nei, du får sannsynligvis ingen fysiske, synlige bivirkninger av AD. (SSRI)

Bare tulliball!

thinkerbell
Skrevet

Selvfølgelig, men siden det ikke er det, men antidepressivabruk det her er spørsmål etter, så kan en jo ikke svare om hvordan alle andre medisiner virker? Selv om det er andre medisiner/sykdommer som har samme bivirkninger (svetting) som SSRI, så er det vel ikke feil å nevne det ved SSRI. Det er jo det den som spør vil vite. Og svetting ER et betydelig, og synlig, problem for mange SSRI-brukere.

Er det en middelaldrende kvinne som svetter, så kan en tenke overgangsalder. Er det enung mann som plutselig svetter mye, samtidig somhan er sykmeldt og kanskje annerledes i oppførselen, så kan en tenke SSRI-bruk. Feks. Alle vurderer jo utifra sine opplevelser og erfaringer.

Svetting er veldig vanlig. Noen med kontorjobber har jo med ekstra skift på jobb pga dette. Og jeg synes det ikke skal bagatellgjøres, noe som legene ofte gjør. Jeg har en snekker i bekjentskapskretsen nå, som går på SSRI, og han er virkelig plaget. Svetten renner konstant fra første bevegelse ved arbeidsdagen begynnelse, og det ødelegger arbeidsgleden. Det han har igjen av den. Dette er som sagt ikke vanlig, normal, helsefremmende svetting.

svetting er en bivirkning, slik det står i pakningsvedlegget. bivirkninger går vanligvis over i løpet av ikke så altfor lang tid (noen opplever fasktisk ikke denne bivirk. engang). utover det avslutter jeg denne diskusjonene ved å si at jeg fortsatt står fast ved at man ikke kan `se` på en person om vedk. bruker AD.

Bugge1365380662
Skrevet

Bare tulliball!

Hun fikk da et tydelig og greit svar fra NHD da? Umulig å mistolke det svaret.

Gjest mulla rehman
Skrevet

Hun fikk da et tydelig og greit svar fra NHD da? Umulig å mistolke det svaret.

Vet. Så det ikke før det var for sent.

*litt flau*

Gjest gruffalo
Skrevet

svetting er en bivirkning, slik det står i pakningsvedlegget. bivirkninger går vanligvis over i løpet av ikke så altfor lang tid (noen opplever fasktisk ikke denne bivirk. engang). utover det avslutter jeg denne diskusjonene ved å si at jeg fortsatt står fast ved at man ikke kan `se` på en person om vedk. bruker AD.

dessverre er ofte svetting en av bivirkning som en må slite med videre.

angstogdepresjon
Skrevet

Bare tulliball!

egentlig var ikke disse svarene så rare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...