Gå til innhold

Hva skjedde med øyet mitt?

Anbefalte innlegg

Gjest ble litt redd
Skrevet

Idag fikk jeg plutselig en rar opplevelse. Foran det ene øyet mitt, litt på siden fikk jeg en flimrende flekk. Kunne ikke se direkte på den men det så ut som det hadde form som en kvartepart av en runding som dirret og lyste, og synet var helt uklart på det området. Sakte forandret det seg og ble til en lang strek, fortsatt på siden av øyet. Streken liksom bølget og gjorde hele sidesynet uklart. Så forandret det seg og ble en mindre flekk som lå "under" øyet. Og så forsvant det sakte. Det hele varte i kanskje 10-15 min. Jeg hadde ikke sett på noe sterkt lys og ikke gjort noen anstrengelser. Ble litt skremt, noen som vet hva dette kan ha vært?

Fortsetter under...

Skrevet

Høres ut som et migrene-anfall. Du trenger ikke få hodepine av det, nok med synsforstyrrelser.

Såvidt jeg har skjønt kan dette skje folk i ny og ne, det skjer ikke nødvendigvis flere ganger.

Dersom det gjentar seg kan det være lurt å få sjekket det opp.

Skrevet

Jeg fikk lignende synsforstyrrelse en morgen. Det varte ca 30 min. Jeg skulle tilfeldigvis til lege den dagen, og hun mente at synsforstyrrelsene hadde sammenheng med at blodtrykket var veldig lavt.

Har ikke opplevd den type synsforstyrrelse siden.

Ta kontakt med lege for sikkerhets skyld. Min svigerinne fikk plutselig en sjelden øyesykdom som kunne føre til at hun mistet synet hvis hun ikke fikk behandling. Det gikk bra med henne. hun fikk rask behandling som virket bra.

Skrevet

Det kan være fra alt til ingenting.

Men i nevrologiske undersøkelser er synsforstyrrelser en viktig del. Så jeg hadde nok bestilt time hos en lege for å sjekke det opp. Det er bedre å være sikker på at en er frisk enn usikker på om en er syk.

Gjest ble litt redd
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Har vært forferdelig stressa i en lang periode, kanskje det kan være årsaken...?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...