Gå til innhold

Stjernetegn

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Men ting ordner seg da alltid, gjør de ikke det?

Seriøst.

Ikke alltid som man skulle ønske da.. eller sånn som var meningen. Når broren min sog jeg skal kjøpe båt og han ikke har penger, så ordner det seg ved at vi kjører rundt i den gamle båten.. Enda! Tre år etter planen.. : )

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lucretia

6

• cecily

5

• sjakktrekk

3

• serendipity

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest soldier
Skrevet

Ja, altså, noen går jo rundt og tror på gud, så det overasker meg jo ikke at folk også kan tro på stjernetegn og energier som gjør alle folk som fødes samtidig like? hehe

Dette skjønner du nok ikke noe av ser jeg. Astrologi er da også ganske komplisert for folk flest.

Forøvrig har ikke astrologi noe som helst med religion å gjøre.

Gjest skalinka
Skrevet

Dette skjønner du nok ikke noe av ser jeg. Astrologi er da også ganske komplisert for folk flest.

Forøvrig har ikke astrologi noe som helst med religion å gjøre.

Nei, men det er faktisk like "søkt" å tro på begge deler.

Astrologi virker bare utrolig teit. Jeg og ei som gikk i klasse er født samme dagen. To mer ulike personen skal du lete lenge etter.

Hvordan kan det gå ann da?

serendipity
Skrevet

Mener du at stjerner og sånt påvirker personligheten vår? At om en unge blir født to måneder for sent og får et annet stjernetetgn så blir det et helt annet menneske??

Hvordan skal det kunne påvirke oss?

Au da,,, glad jeg slapp å gå to måneder over termin med poden ;-)

Gjest erwin
Skrevet

Ja, altså, noen går jo rundt og tror på gud, så det overasker meg jo ikke at folk også kan tro på stjernetegn og energier som gjør alle folk som fødes samtidig like? hehe

Folk som fødes samtidig, blir ikke HELT like. Personligheten består av både horoskopet og arveanleggene. Disse kompletterer hverandre.

Det er imidlertid svært mange gjenkjennelige likhetstrekk hos de som er født nøyaktig samtidig.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg har de fleste egenskapene til en tyr i hvert fall, og samboern og broren min er helt tydelige skytter. Så tror at mange stemmer noen lunde overens med stjernetegna sine ja.. Leste engang en bok om kjærlighetsforhold når det gjaldt stjerneten. leste der kvinnen er tyr og mannen skytte - og det var skremmende riktig i forhold til hvordan sambis og mitt forhold er.. Så ja, tror på det, men selvfølgelig er det veldig individuelt.

Hva er typsik skytte da?

Skrevet

Ikke alltid som man skulle ønske da.. eller sånn som var meningen. Når broren min sog jeg skal kjøpe båt og han ikke har penger, så ordner det seg ved at vi kjører rundt i den gamle båten.. Enda! Tre år etter planen.. : )

He,he...ja det ordnet seg jo...på en måte.

Jeg bruker å si at ting alltid ordner seg når en er i en situasjon der alt ser håpløst ut. Jeg mener ikke at om jeg skulle ønske meg noe, så er det alltid slik at det ordner seg.

Men til tider graver vi oss ned i kjelleren og ser mørkt på livet, og det er da alt ordner seg likevel. Og det gjør det alltid til slutt.

Det er min livsfilosofi. Det ordner seg på en måte.

Skrevet

Hva er typsik skytte da?

Se svaret til meg litt lenger nede?

Noe på gang med en skytte, eller?

Gjest skalinka
Skrevet

Folk som fødes samtidig, blir ikke HELT like. Personligheten består av både horoskopet og arveanleggene. Disse kompletterer hverandre.

Det er imidlertid svært mange gjenkjennelige likhetstrekk hos de som er født nøyaktig samtidig.

ikke hos meg og henne, men det er jo ikke så rart. Vi er jo genetisk ulike, og det er jo det som faktisk teller på orntlig..

Gjest soldier
Skrevet

Nei, men det er faktisk like "søkt" å tro på begge deler.

Astrologi virker bare utrolig teit. Jeg og ei som gikk i klasse er født samme dagen. To mer ulike personen skal du lete lenge etter.

Hvordan kan det gå ann da?

Som erwin skriver, så kompletteres alltid horoskopet av personens arveanlegg. "Samme dagen", gir ingen indikasjoner, det må være samme tidspunkt og samme fødested. da finner man på BUNNEN svært mange likhetstrekk. At noen ubevisst, og av forskjellige grunner, velger å vise noen andre sider utad, påvirker ikke at likhetstrekkene er ganske så treffsikre.

Gjest Daisy
Skrevet

Se svaret til meg litt lenger nede?

Noe på gang med en skytte, eller?

Nei, men jeg har hatt :P

Min eks-samboer (oj, så rart å si det!) er skytte.

Gjest erwin
Skrevet

ikke hos meg og henne, men det er jo ikke så rart. Vi er jo genetisk ulike, og det er jo det som faktisk teller på orntlig..

Du er ikke den første som har framsatt denne påstanden om at "vi er ikke like". Sikkert heller ikke den siste.

Men horoskopet lyver ikke, om trekk som ikke er genetiske. Tro meg.

Gjest Daisy
Skrevet

Drømmer mye, veldig optimister, rastløse, litt svimete.

Samboern min har ideer om ditt og datt som er så urealistiske at jeg får fantt.. men sier jo ikke det til han, det blir bare ikke noe av. : )

Broren min skal også kjøpe ditt og datt, ordne det og det på hytta.-. Blir så fint så, han er blakk men "det ordner seg" sier han (er også fast frase fra sambis selv om alt er på trynet).. Snille, men kan ofte prate før de tenker og såre uten å mene det.

De er også litt stae, påstålige, stolte. Liker ikke å ta feil. Følsomme.

Sånn er i hvert fall de jeg kjenner...

Hm, det stemmer jo bra med han jeg kjenner og.

Og hvis du leser dette, ikke bli fornærmet, du vet jeg har rett :P

Gjest skalinka
Skrevet

Som erwin skriver, så kompletteres alltid horoskopet av personens arveanlegg. "Samme dagen", gir ingen indikasjoner, det må være samme tidspunkt og samme fødested. da finner man på BUNNEN svært mange likhetstrekk. At noen ubevisst, og av forskjellige grunner, velger å vise noen andre sider utad, påvirker ikke at likhetstrekkene er ganske så treffsikre.

Hvordan kan man da greie å stille et nøyaktig horoskop? Om alle disse tingen virker inn?

Gjest Daisy
Skrevet

He,he...ja det ordnet seg jo...på en måte.

Jeg bruker å si at ting alltid ordner seg når en er i en situasjon der alt ser håpløst ut. Jeg mener ikke at om jeg skulle ønske meg noe, så er det alltid slik at det ordner seg.

Men til tider graver vi oss ned i kjelleren og ser mørkt på livet, og det er da alt ordner seg likevel. Og det gjør det alltid til slutt.

Det er min livsfilosofi. Det ordner seg på en måte.

Vi er veldig enige i dag. Jeg tror også alt ordner seg. Kan være veldig deppa, og mye kunne ofte vært bedre, men det ordner seg alltid. Ingen grunn til å stikke hodet i jorda!

Skrevet

Jeg tror på astrologi. Men ikke på horoskoper i ukeblader og VG. De interesserer meg overhodet ikke.

Men jeg merker så mange likhetstrekk blant folk jeg kjenner som er født i samme tegn. F.eks. min søster er født i jomfruens tegn (og min venninne + gamle naboen). De er alle perfeksjonister. Skal de ut og reise pakker de kofferten minst en uke i forveien, og passer på å få med seg hele medisinskapet, og være beredt på alt.

Du ville vite om jomfruens (håndverkenen og kritikerens) tegn:

Nøyaktig, metodisk, arbeidsom, kritisk, intelligent, kysk. (ifølge boka mi)

Står også mye mer utfyllende, men gidder ikke skrive så mye. Kan skrive mer om du ber om det.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg tror på astrologi. Men ikke på horoskoper i ukeblader og VG. De interesserer meg overhodet ikke.

Men jeg merker så mange likhetstrekk blant folk jeg kjenner som er født i samme tegn. F.eks. min søster er født i jomfruens tegn (og min venninne + gamle naboen). De er alle perfeksjonister. Skal de ut og reise pakker de kofferten minst en uke i forveien, og passer på å få med seg hele medisinskapet, og være beredt på alt.

Står også mye mer utfyllende, men gidder ikke skrive så mye. Kan skrive mer om du ber om det.

Kan du ikke skrive litt mer om Løven?

Gjest skalinka
Skrevet

Gidder du skrive mer? Noe av det passet, noe ikke..

Skrevet

Kan du ikke skrive litt mer om Løven?

Ok.. Daisy høres ut som jentenick, men jeg spør likevel ;) Her står nemlig om ham og henne hver for seg.

Skrevet

Gidder du skrive mer? Noe av det passet, noe ikke..

Da spør jeg deg, som jeg spurte Daisy... Han eller hun?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...