Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest linjo

Skal ta ut egg på fredag og føler meg helt "nede" nå om dagen. Ble hjemme fra jobb i går og fikk sykemelding ut uken. Hun friskmeldte meg fra lørdag av. Jeg har ingen fysiks tung jobb, men en jobb som er veldig stressende og krevende (jobber privat). Hadde håpet på noen dager til uken også (etter innsetting), men det fikk jeg ikke. Nå går jeg og tenker hvis dersom jeg føler meg sliten etter helga også, hva da...... Kan en lege nekte meg noen dager til da...? Fikk den av min fastlege. Hun mener at jeg har mere godt av å være på jobb en å gå hjemme og tenke... Jeg føler meg dum som selvfølgelig reagerer som jeg gjør...

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148039-sliten-og-sykemelding-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg synes det er veldig rart at legen ikke tar hensyn til dine ønsker. Dette tror jeg er ulikt fra lege til lege.

Det siste du skal føle er dårlig samvittighet. Vi har en meget god grunn til å være sykemeldt selv om vi dermed sagt ikke sengeliggende. Vi har selvsagt ulike behov og måter og takle ting på, det er derfor helt individuelt hva som er best.

Ta godt vare på deg selv opp i alt dette. Husk at noen uker sykemelding er ikke mye i en lang historie.

Mitt råd er at du følger dine behov og krever av legen din en sykemelding...... uten at du skal føle noe ubehag av det. Slå i bordet og si at det er du som kjenner på kroppen hvordan dette tar på.Det er tross alt endel vi går igjennom i denne tiden.

Dette ble noe langt...... sorry.

Lykke til !!!

Gjest hannemt

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg synes det er veldig rart at legen ikke tar hensyn til dine ønsker. Dette tror jeg er ulikt fra lege til lege.

Det siste du skal føle er dårlig samvittighet. Vi har en meget god grunn til å være sykemeldt selv om vi dermed sagt ikke sengeliggende. Vi har selvsagt ulike behov og måter og takle ting på, det er derfor helt individuelt hva som er best.

Ta godt vare på deg selv opp i alt dette. Husk at noen uker sykemelding er ikke mye i en lang historie.

Mitt råd er at du følger dine behov og krever av legen din en sykemelding...... uten at du skal føle noe ubehag av det. Slå i bordet og si at det er du som kjenner på kroppen hvordan dette tar på.Det er tross alt endel vi går igjennom i denne tiden.

Dette ble noe langt...... sorry.

Lykke til !!!

Hei linjo,

Det er nok mange som kjenner seg igjen i din beskrivelse.

Jeg jobber som refleksolog med infertilitet som spesialfelt.

Dette er ett tema som stadig blir bragt på bane, og jeg opplever også at enkelte leger er svært forståelsefulle, mens andre ikke har peiling eller fnugg av empati om hvilke påkjenninger dette er.

Ingen lege kan nekte deg en sykemelding dersom du føler at det er komplett umulig å gå på jobb i disse dagene. Bestill en time dersom du ikke klarer det, hold ikke dine følelser tilbake, forklar situasjonen og si at det er faktisk helt umulig å gå på jobb i disse dagene hvor allt svinger og du har det fryktelig slitsomt. Du må stå på selv, hvis det er null forståelse for problemet.

Lykke til!

Silvana1365380201

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din beskrivelse (som så mange andre her...)

Er helt enig de som sier at du skal kreve en sykmelding.

Selv jobbet jeg når jeg hadde mitt første forsøk for 2 år siden. Det var ikke noe stas. Klarte ikke å gjøre en fullverdig jobb, og fikk også resultatet av testen som var negativ mens jeg var på jobb. Måtte bare gå hjem.

Vårt andre forsøk bestemte jeg meg for å sykmeldte meg fra og med uttak til og med testdag. Dette var veldig smart, for da kunne jeg bare ta det helt med ro. Var litt overstimulert også, så jeg hadde mye vondt i magen, og jeg vet at jeg ikke hadde vært så mye å ha på jobben. Hadde også en veldig forståelsesfull sjef som var helt enig med meg.

Tok dette opp med legen min på forhånd, og hun hadde ingen problemer med å gi meg sykmelding for denne perioden.

Min personlige oppfatning er at en sykmelding faktisk kan ha betydning for resultatet av forsøket. Det er faktisk gjort studier (uten at jeg kan henvise til dette, for jeg har bare "hørt om" de) på at stress kan påvirke resultatet. Husk at det ikke er noe normalt med vår situasjon. Vi kan ikke sammenlignes med andre gravide. Andre gravide får nemlig ikke kroppen pumpet med hormoner for så å gå gjennom et inngrep for å få barn.

Hvis du ikke blir hørt av legen din foreslår jeg at du rett og slett begynner å tute på legekontoret for å få forståelse. Kanskje det ikke er så vanskelig en gang. Skulle virkelig ikke være nødvendig, men jeg har vært borti folk som har gjort dette som en dyd av nødvendighet, og det har hjulpet.

Ønsker deg virkelig lykke til. Du trenger den roen du kan få, om ikke du skal være nødt til å "krangle" med legen din om noe så lite som en sykmelding for denne svært begrensede perioden også.

Klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...