Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest linjo

Skal ta ut egg på fredag og føler meg helt "nede" nå om dagen. Ble hjemme fra jobb i går og fikk sykemelding ut uken. Hun friskmeldte meg fra lørdag av. Jeg har ingen fysiks tung jobb, men en jobb som er veldig stressende og krevende (jobber privat). Hadde håpet på noen dager til uken også (etter innsetting), men det fikk jeg ikke. Nå går jeg og tenker hvis dersom jeg føler meg sliten etter helga også, hva da...... Kan en lege nekte meg noen dager til da...? Fikk den av min fastlege. Hun mener at jeg har mere godt av å være på jobb en å gå hjemme og tenke... Jeg føler meg dum som selvfølgelig reagerer som jeg gjør...

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148039-sliten-og-sykemelding-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg synes det er veldig rart at legen ikke tar hensyn til dine ønsker. Dette tror jeg er ulikt fra lege til lege.

Det siste du skal føle er dårlig samvittighet. Vi har en meget god grunn til å være sykemeldt selv om vi dermed sagt ikke sengeliggende. Vi har selvsagt ulike behov og måter og takle ting på, det er derfor helt individuelt hva som er best.

Ta godt vare på deg selv opp i alt dette. Husk at noen uker sykemelding er ikke mye i en lang historie.

Mitt råd er at du følger dine behov og krever av legen din en sykemelding...... uten at du skal føle noe ubehag av det. Slå i bordet og si at det er du som kjenner på kroppen hvordan dette tar på.Det er tross alt endel vi går igjennom i denne tiden.

Dette ble noe langt...... sorry.

Lykke til !!!

Gjest hannemt

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg synes det er veldig rart at legen ikke tar hensyn til dine ønsker. Dette tror jeg er ulikt fra lege til lege.