Gå til innhold

Sex og familieliv..

Anbefalte innlegg

Gjest Det KjæresteJegHar
Skrevet

Kjæresten min jobber i et "mannsyrke" der han kun omgås manlige kollegar til daglig.. Etter min mening er de ikke val de mest intligente heller, liten eller ingen utdannelse, kun en utenom min kjæreste i fast forhold, de andre er skilt eller har hatt flere sex partnere en hva jeg kunne telle til i tredje klasse..

Uansett to av disse hvar barn, men er ikke sammen med moren lenge. Og begge har "banket" det inn i han at dersom man får barn så er det nærmest slutt på sexen! Så på DR.Phil her en dag om et par som var gift i 20 år og dette hatt seg 3 ganger på 10 år!

Jeg tror min kjæreste er redd vårt sex liv blir ødelagt om vi får barn, vi ønsker begge barn. Nå har vi vært sammen i 2 år og han får sex stort sett når han vil, det samme gjelder meg, men innimellom sier en av oss nei. Det blir sex iallefall 8 av 10 ganger en vil. Vi har sex i gjennomsnittlig en gang om dagen, noen ganger går det tre dager mellom, andre dager har vi sex fire ganger om dagen. Jeg forstår at man ikke orker så mye om man har barn, ikke kan man ha sex på sofaen eller over alt når man vil lengre heller. Er du og han fornøyd med sex livet deres?

Men hvordan har det gått hos dere?

Skrevet

Hvis begge er interessert i å beholde ett godt sexliv og ikke bruke sex som ett belønningsmiddel eller bruke sex for å straffe eller oppnå noe, så vil sjangsene være større for at dette går bra.

Men det er viktig å forsøke å holde interessen oppe for partneren og vise litt oppmerksomhet også utenfor senga.

Jeg har vært sammen med partneren min i 28 år og vi har sex flere ganger i uka fortsatt. Spennende synes vi det er også, så det er fullt mulig.

Gjest bjelke
Skrevet

Hvis begge er interessert i å beholde ett godt sexliv og ikke bruke sex som ett belønningsmiddel eller bruke sex for å straffe eller oppnå noe, så vil sjangsene være større for at dette går bra.

Men det er viktig å forsøke å holde interessen oppe for partneren og vise litt oppmerksomhet også utenfor senga.

Jeg har vært sammen med partneren min i 28 år og vi har sex flere ganger i uka fortsatt. Spennende synes vi det er også, så det er fullt mulig.

Du er en voksen mann, sant? Er det greit å be deg skrive ordet 'ett' med én 't'?

Altså, du snakker om 'ett sexliv' og 'ett belønningsmiddel'.. Spar kreftene, la den overflødige t-en hvile til den kan gjøre nytte for seg :-)

*dukker*

Gjest Daisy
Skrevet

Du er en voksen mann, sant? Er det greit å be deg skrive ordet 'ett' med én 't'?

Altså, du snakker om 'ett sexliv' og 'ett belønningsmiddel'.. Spar kreftene, la den overflødige t-en hvile til den kan gjøre nytte for seg :-)

*dukker*

Har jeg trigget folks irritasjon over rettskrivningsfeil, nå?

Gjest bjelke
Skrevet

Har jeg trigget folks irritasjon over rettskrivningsfeil, nå?

Ja! Alt er din feil!

mrxx, det er Daisy som har gjort meg sånn! *peker*

;-)

Gjest Daisy
Skrevet

Ja! Alt er din feil!

mrxx, det er Daisy som har gjort meg sånn! *peker*

;-)

:o)

Jeg, som løve, liker jo litt oppmerksomhet. Så det går greit, det.

Gjest bjelke
Skrevet

:o)

Jeg, som løve, liker jo litt oppmerksomhet. Så det går greit, det.

Flott, da stiller jeg meg bare bak deg, i påvente av mrxx' motangrep. :-)

*titter frem over Daisys skulder*

Gjest Daisy
Skrevet

Flott, da stiller jeg meg bare bak deg, i påvente av mrxx' motangrep. :-)

*titter frem over Daisys skulder*

Du er trygg her. Jeg skal passe på deg, jeg.

Gjest smallbluething
Skrevet

*dukker*

"Du er en voksen mann, sant?"

Nå har vi gjennomgått rettskriving. Neste time heter "hvordan unngå infantil setningsoppbygning".

Gjest bjelke
Skrevet

"Du er en voksen mann, sant?"

Nå har vi gjennomgått rettskriving. Neste time heter "hvordan unngå infantil setningsoppbygning".

Du da, luringen ;-)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt når det blir snakket om å nekte sex som såkalt straff etter krangel.

Har jeg kranglet med samboeren min, eller er sur på ham av diverse årsaker, da har jeg rett og slett ikke lyst til å ha sex med ham. Det er ingen bevisst straff fra min side, lysten er rett og slett ikke til stede.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt når det blir snakket om å nekte sex som såkalt straff etter krangel.

Har jeg kranglet med samboeren min, eller er sur på ham av diverse årsaker, da har jeg rett og slett ikke lyst til å ha sex med ham. Det er ingen bevisst straff fra min side, lysten er rett og slett ikke til stede.

Greit nok det, men jeg tror at du likevel vet at enkelte bruker sex som straff og belønning, selv om du ikke bruker det.

Skrevet

Greit nok det, men jeg tror at du likevel vet at enkelte bruker sex som straff og belønning, selv om du ikke bruker det.

Er det virkelig så fryktelig mange av dem?

Skrevet

Er det virkelig så fryktelig mange av dem?

Nå skrev ikke jeg fryktelig mange, men jeg skrev enkelte. Jeg er helt sikker på at du vet at slikt finnes:-)

Skrevet

Nå skrev ikke jeg fryktelig mange, men jeg skrev enkelte. Jeg er helt sikker på at du vet at slikt finnes:-)

Jo, det vet jeg. Men det blir ofte tatt opp i ukeblader og lignende at spesielt jenter ikke skal straffe med å ikke nekte partneren sin sex.

Jeg tror ikke det er så mange som virkelig gjør det, og det blir i stedet lagt et press på oss. De gangene jeg ikke ønsker make-up-sex tenker jeg på slike innlegg og håper i mitt stille sinn at samboeren min ikke tar det som en slags straff.

For meg føles det helt unaturlig å ha sex med en partner jeg har en krangel eller hard diskusjone gående med. Fagfolk skriver likevel til tider i innlegg at krangler ikke er god nok grunn for å ikke ha sex, og at det ligner mer som en straff. Det er det jeg ikke skjønner. Hvor er logikken.

Men nå snakker jeg ikke om de som virkelig bruker sex som et pressmiddel. Jeg mener ikke å krangle om det. Jeg bare lurer generelt på dette temaet som faktisk dukker opp titt og ofte.

Skrevet

Jo, det vet jeg. Men det blir ofte tatt opp i ukeblader og lignende at spesielt jenter ikke skal straffe med å ikke nekte partneren sin sex.

Jeg tror ikke det er så mange som virkelig gjør det, og det blir i stedet lagt et press på oss. De gangene jeg ikke ønsker make-up-sex tenker jeg på slike innlegg og håper i mitt stille sinn at samboeren min ikke tar det som en slags straff.

For meg føles det helt unaturlig å ha sex med en partner jeg har en krangel eller hard diskusjone gående med. Fagfolk skriver likevel til tider i innlegg at krangler ikke er god nok grunn for å ikke ha sex, og at det ligner mer som en straff. Det er det jeg ikke skjønner. Hvor er logikken.

Men nå snakker jeg ikke om de som virkelig bruker sex som et pressmiddel. Jeg mener ikke å krangle om det. Jeg bare lurer generelt på dette temaet som faktisk dukker opp titt og ofte.

Jeg er helt enig med deg cecily, jeg tror at lysten på sex er forskjellig for kvinnen og mannen. For meg virker det som om menn i mye større grad" frikobler" hva som skjer tidligere på kvelden, med hva som skjer i sengen.. For meg (og kvinner flest, tror jeg..) kommer lysten på sex med varme følelser, disse dukker ikke opp på kommando etter at en har kranglet, menn kan gjerne tenke seg en kjapp en før en fortsetter å krangle.

Jeg har også registrert at den del menn tror de blir nektet sex, dersom de ikke gjør husarbeid. Dette er jo å snu problemet på hodet. Det er IKKE for å straffe mannen kvinnen ikke vil ha sex etter å ha tatt huset alene, men fordi hun er sliten!

mvh

Skrevet

Jeg er helt enig med deg cecily, jeg tror at lysten på sex er forskjellig for kvinnen og mannen. For meg virker det som om menn i mye større grad" frikobler" hva som skjer tidligere på kvelden, med hva som skjer i sengen.. For meg (og kvinner flest, tror jeg..) kommer lysten på sex med varme følelser, disse dukker ikke opp på kommando etter at en har kranglet, menn kan gjerne tenke seg en kjapp en før en fortsetter å krangle.

Jeg har også registrert at den del menn tror de blir nektet sex, dersom de ikke gjør husarbeid. Dette er jo å snu problemet på hodet. Det er IKKE for å straffe mannen kvinnen ikke vil ha sex etter å ha tatt huset alene, men fordi hun er sliten!

mvh

Eller at hun ikke føler seg ivaretatt, respektert og satt pris på. Og da kommer ikke lysten og begjæret så lett kan jeg tenke meg.

Jeg skjønner ikke mannfolka når det gjelder dette punktet.

mil1365380270
Skrevet

Jeg har hørt menn si det...

Det dummeste jeg har hørt er at kvinner straffer med sex-nekt, ubevisst! Snakk om å se helt bort fra hvordan kvinner opplever situasjonen!

Hjemme er det den som føler seg urettferdig behandlet, som ikke har lyst på sex. Jeg blir også avvist, når jeg har lyst på sex, etter noe jeg anser som en fillekrangel.

Da er det viktig at jeg ikke sier han straffer meg, men faktisk innser at han har opplevd situasjonen helt annerledes enn meg.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å ikke få sex som en straff, men det betyr ikke at jeg ikke skjønner at enkelte bruker dette som straff.

Det finnes mye press også fra den mannlige partneren, akkurat som det finnes jenter som bruker sex for å straffe eller for å oppnå noe. Jeg ser ingen forskjell i dette, tror ikke noe på at jentene nødvendigvis er noe stort bedre enn menn på det området. I tilfelle hvorfor skulle de være det?

Mulig at fordelingen går i den retning at det er flere menn som presser enn at jenter bruker dette som press, men det vesentlige i denne diskusjonen er begge deler finnes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...