Gå til innhold

til tannlegen - tannpuss hos 2 åring


alice

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 2 år som har begynt å få litt gule tenner, særlig oppe langs tannkjøttet. Det er ikke mye, men jeg ser det og mener at det ikke alltid har vært sånn. Pusser tennene hans hver kveld, men synes det er vanskelig å komme til, særlig på fremsiden av fortennene. Er det normalt at tennene ikke er helt melkehvite? Eller er dette et tegn på at tannhygienen er for dårlig? Hva med fluortabletter..er det lurt å gi det til små barn?

Tidligere var gutten mye syk og han fikk nok for mye godt å drikke i flasken sin...Nå er det slutt på bruk av flaske og han får minst mulig sukkerholdige drikker. Bare vann om kvelden, natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Tenner er ikke melkehvite. Jeg har ikke noen god forklaring på fargeforandringen av tennene.

Det høres jo ut som om du er flink til å passe på småens tenner også.

For en sikker vurdering kan du jo la en tannlege se på dette. Han vil også vurdere et eventuelt behov for fluortabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...