Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en gutt på 15 år som alltid syns at livet er meningsløst. jeg ser på meg selv som mindreverdig å selvtilliten min er på det laveste. jeg har venner å de merker det ikke på meg, ikke foreldre heller. men de fleste symptomene virker å stemme med deprisjon. ned i vekt, mindre lyst på mat osv osv. jeg gjør det bra på skoln å driver ikke å kutter meg selv, men jeg har veldi lyst til å dø, uten grunn... sånn tenker jeg hele tiden... noen som kan hjelpe? dette begynner å bli slitsomt... p f h takk...

Videoannonse
Annonse
Gjest heiduu
Skrevet

Hvordan stiller du deg til å oppsøke hjelp?

Tror det er det som må til...det er ikke alltid foreldre og venner har nok kompetanse når det gjelder depresjon og til og med selvskading.

Tror du du kan forsøke å henvende deg til helsesøster, en lærer, eller en lege?

Skrevet

Hei gutt_1989.

Når en sliter, hender det at man blir veldig gode på " skuespill", det jeg mener er at man blir flinke til å putte på seg en maske slik at ingen ser at en har det vondt. Man skjuler det.

Det kan lønne seg å åpne seg for noen, først og fremst foreldrene ,kanskje? Eller vet de om det?

Er du sikker på at du vil dø? Det er ikke å "drepe" depresjonen du vil da?

Du burde søke hjelp. Og som nevnt, fortell det til noen du stoler på først. Det kan være det enkleste.

Lykke til, gutt_1989.

Skrevet

Kan du snakke med foreldrene dine om hvordan du har det, og be dem hjelpe deg å finne en fagperson som kan vurdere om du trenger behandling?

Du kan også evt. selv ta kontakt med enten fastlegen din, helsesøster eller helsestasjon for ungdom.

Håper du forsøker å få hjelp til å få det bedre!

Skrevet

Hvordan stiller du deg til å oppsøke hjelp?

Tror det er det som må til...det er ikke alltid foreldre og venner har nok kompetanse når det gjelder depresjon og til og med selvskading.

Tror du du kan forsøke å henvende deg til helsesøster, en lærer, eller en lege?

takk til alle som har svart...

jeg vil ikke fortelle noen voksne for jeg er re dd jeg ikke blir trodd, har fortalt en om det, en jeg stoler på,,,

det med å drepe deprisjonen kan være e rett...ikke meg, takk for kloke svar...gutt_1989 på vei oppover?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...