OJE1365380696 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg er en gutt på 24 år som de siste 2 årene har slitt med røde, kløende øyne og nese som renner og klør. Jeg har også tørr hud i ansiktet og har i det siste har huden i ansiktet blitt mer og mer rød og irritert. Jeg har vært hos både øye, øre nese hals, og hudspesialist uten at de kan svare på hva jeg reagerer på, annet enn hudspesialisten som mente jeg har en slags overfølsomhet og bør holde meg unna "dritt og lort og sterke lukter". Jeg har tatt allergi tester flere ganger uten at det slår ut på noe som helst. Jeg har også prøvd mange forskjellige nesesprayer, øyedråper og tabletter uten virkning. Jeg føler at kløen og svien gradvis bare blir bare værre og værre og mer og mer synlig, og jeg orker ikke ha det slikt lenger. Hva kan jeg gjøre for å få gjort noe med dette?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148382-medisiner-virker-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kjære OJE Det er nok endel mennesker som har en generell overfølsomhet uten å være allergikere. Det er ganske sikkert ikke noe spesielt du kan holde deg borte fra for å unngå plagene, sannsynligvis må du bruke medisiner for å holde plagene i sjakk. Snakk med legen din om øyedråper og nesespray som hjelper ved allergi, det er oftest god effekt av den typen allergimedisiner også ved ikke allergisk overfølsomhet. Når det gjelder huden bør du stelle den som anbefalt ved eksem - god hudvask og rikelig bruk av fuktighetskrem (uparfymert) med et slikt fettinnhold at du føler den trekker inn i huden. Du kommer neppe noe nærmere et årsaksforhold for plagene dine så det beste du kan gjøre er å sørge for så god behandling som mulig. Da er det nok fastlegen din som er nærmest til å hjelpe deg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148382-medisiner-virker-ikke/#findComment-944406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bjelke Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kjære OJE Det er nok endel mennesker som har en generell overfølsomhet uten å være allergikere. Det er ganske sikkert ikke noe spesielt du kan holde deg borte fra for å unngå plagene, sannsynligvis må du bruke medisiner for å holde plagene i sjakk. Snakk med legen din om øyedråper og nesespray som hjelper ved allergi, det er oftest god effekt av den typen allergimedisiner også ved ikke allergisk overfølsomhet. Når det gjelder huden bør du stelle den som anbefalt ved eksem - god hudvask og rikelig bruk av fuktighetskrem (uparfymert) med et slikt fettinnhold at du føler den trekker inn i huden. Du kommer neppe noe nærmere et årsaksforhold for plagene dine så det beste du kan gjøre er å sørge for så god behandling som mulig. Da er det nok fastlegen din som er nærmest til å hjelpe deg. Lykke til. Innlegget heter "medisiner hjelper ikke", han har vært hos spesialister, prøvd masse ulike allergimedisiner, men ingentign hjelper. Og du svarer at han bør gå til fastlegen, og sannsynligvis må bruke allergimedisiner for å holde plagene i sjakk..?! Håper ikke OJE er belastet 100 kr for et så ubrukelig svar?!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148382-medisiner-virker-ikke/#findComment-944415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.