Gjest z253 Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hei, Forrige timen så da vi diskuterte om jeg skal fortsette hos ham eller ikke, så sa psykologen til meg at jeg burde ha samtaleterapi en time i uken i flere år. Blir litt oppgitt av å høre slikt, vet liksom ikke hvordan jeg skal forholde meg til det.Hva skal jeg gjøre i mellomtiden på en måte. Har jo prøvd mye selv å komme "videre" på en måte, lese i bøker om personlig utvikling og slikt, forsøke å tenke ut hvordan jeg skal bli bedre til å foholde meg til andre mennesker, komme meg ut på blandt folk og slikt. Men ble litt oppgitt da jeg hørte det, er det noe vits i å fortsette med det når det alikevel kommer til å ta flere år... Er 25 nå, og blir tirst dersom jeg må vente enda lenger på en bedre tilværelse. Men det er vel slik det er da, bare lurer på hvordan jeg kan bruke tiden mellom timene til å utvikle meg best mulig videre, eller om det i det hele tatt er noe poeng i det, skal jeg bare drive med helt andre ting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148444-langtidsterapi-hvordan-skal-jeg-forholde-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har du hatt utbytte av terapien så langt. I så fall er det vits i å fortsette. 5 år kan synes lenge nå, men i ettertid vil du kanskje synes det er verdt det. Det er jo ikke slik at du går i terapi i 5 år. Deretter trykker du på en knapp og så blir alt bra. Framgang kommer i rykk og napp litt etter litt. Så du vil sikkert ha glede av terapien i hverdagen ganske snart. Det er heller ikke slik at om du er bra etter to år, må du likevel fortsette i terapien i tre år til. Hva har du egentlig å tape på å forsøke? Etter fysiske sykdommer og skader kan det også ta fem år å bygge opp kroppen. Prognosene kan være feil i begge retninger. Det som alltid er sikkert både når det gjelder kropp og psyke er at man kommer raskest i land med god og riktig trening og behandling. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148444-langtidsterapi-hvordan-skal-jeg-forholde-meg/#findComment-944932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har du hatt utbytte av terapien så langt. I så fall er det vits i å fortsette. 5 år kan synes lenge nå, men i ettertid vil du kanskje synes det er verdt det. Det er jo ikke slik at du går i terapi i 5 år. Deretter trykker du på en knapp og så blir alt bra. Framgang kommer i rykk og napp litt etter litt. Så du vil sikkert ha glede av terapien i hverdagen ganske snart. Det er heller ikke slik at om du er bra etter to år, må du likevel fortsette i terapien i tre år til. Hva har du egentlig å tape på å forsøke? Etter fysiske sykdommer og skader kan det også ta fem år å bygge opp kroppen. Prognosene kan være feil i begge retninger. Det som alltid er sikkert både når det gjelder kropp og psyke er at man kommer raskest i land med god og riktig trening og behandling. mvh Det er ikke utenkelig at det går fortere. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148444-langtidsterapi-hvordan-skal-jeg-forholde-meg/#findComment-945002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.