Gjest kollegaen Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Hei, Jobber på et offentlig kontor der jeg ikke trives i det hele tatt. Jeg håpte det skulle bli ok å være her, men jeg syns ikke det er ok i det hele tatt. Det er forsåvidt ok folk som jobber her, men jeg misliker jobben sterkt. Jeg ønsker ikke gå inn på hvorfor jeg da er i denne jobben, men jeg har altså ikke søkt på denne. Er likevel avhengig av inntekten og kan ikke si opp. Nå har det blitt slik at jeg ikke går til lunsj sammen med de andre. Og i går fikk jeg en kommentar fra en jeg kjenner litt: "Hvorfor sniker du deg unna lunsjen med oss? ta deg sammen!".. Det var vondt. Årsaken er at jeg mistrives så sterkt og kjenner meg rett og slett deprimert på jobb, mens med en gang jeg går hjem og kommer hjem til mannen min, så er livet bra. Jeg klarer ikke bare ta meg sammen...men hva kan jeg gjøre, da? 0 Siter
mrxx Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 For kollegaene vil dette bli opplevd som sært. I og med at du ikke trives med jobben, men med dine kollegaer, synes jeg du skal innvolvere deg mer med dem. Det tror jeg også vil øke trivselen fordi du snakker med andre og får foukset litt vekk fra selve arbeidet. Går du alene hele tiden blir det til at du tenker enda mer på hvor dårlig du trives. 0 Siter
Ihne Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 For kollegaene vil dette bli opplevd som sært. I og med at du ikke trives med jobben, men med dine kollegaer, synes jeg du skal innvolvere deg mer med dem. Det tror jeg også vil øke trivselen fordi du snakker med andre og får foukset litt vekk fra selve arbeidet. Går du alene hele tiden blir det til at du tenker enda mer på hvor dårlig du trives. Hei! Jeg skjønner at du har problemer med jobben din, om du ikke liker deg der. Kanskje du er litt "utbrent"? Jeg synes du skal ta dette opp med fastlegen din, kanskje det er godt å dele det med en person som kanskje kan hjelpe deg? Når det gjelder jobben, så har du 2 valg: a)sykemelde deg, da får du samme inntekten du har pr. idag, og du kan gå sykemeldt et år. b)fortsette som du gjør idag. Det siste er slik du har det idag, og det virker som at ikke er gunstig for deg over tid. Jeg synes at hvis kollegaene ikke er noe du har vanskelig å takle, så spis lunsj med de! Hvis ikke blir jo forholdet til jobben enda verre; du trives ikke med det du jobber med + at du ikke har det bra sosialt. Dette blir enda verre. Jeg synes du i første omgang skal ta deg en tur til fastlegen din å lufte dette problemet. Lykke til! 0 Siter
Gjest sorimori Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Jeg tror at det beste for deg er at du faktisk prøver å komme nærmere dine kollegaer. Du skrev jo at det er ok folk. Prøv å få en relasjon til dem som gjør at det blir lettere for deg å holde ut arbeidsdagen. Et godt forhold til kollegaer er faktisk veldig viktig for trivselen. Jeg er derimot ikke helt enig med Ihne her... Jeg syns ikke, ut fra innlegget ditt, at du skal ha krav på sykemelding i opp til et år. MEN! Det er utfra innlegget. Jeg vet jo fremdeles ikke alvorlighetsgraden av situasjonen din og hvilke forhold som ligger til grunn for at du opplever den slik du gjør. Bare det å ikke ha en jobb å gå til, fører mange ut i depresjoner. Fordi det ligger i menneskets natur at vi må ha noe meningsfylt å gå til. Men jeg vil foreslå at du begynner å se deg om etter ny jobb, for da kan du vel slutte? Eventuelt, hvis du mangler kompetanse, så kan du ta kveldsskole eller kurs for å få den kompetansen du trenger til å få en (realistisk) jobb som du ønsker selv. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Hvis du synes kollegene er greie, mens jobben suger, skjønner jeg ikke helt hvorfor du kutter ut den delen av dagen som kunne ha piffet opp stemningen litt for deg. Det er selvsagt bare to muligheter: 1) Bli med på lunsj, ta deg sammen og prølv å gjøre det beste ut av arbeidsdagene 2)finn deg en ny jobb 0 Siter
Gjest malun Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Hei! Jeg skjønner at du har problemer med jobben din, om du ikke liker deg der. Kanskje du er litt "utbrent"? Jeg synes du skal ta dette opp med fastlegen din, kanskje det er godt å dele det med en person som kanskje kan hjelpe deg? Når det gjelder jobben, så har du 2 valg: a)sykemelde deg, da får du samme inntekten du har pr. idag, og du kan gå sykemeldt et år. b)fortsette som du gjør idag. Det siste er slik du har det idag, og det virker som at ikke er gunstig for deg over tid. Jeg synes at hvis kollegaene ikke er noe du har vanskelig å takle, så spis lunsj med de! Hvis ikke blir jo forholdet til jobben enda verre; du trives ikke med det du jobber med + at du ikke har det bra sosialt. Dette blir enda verre. Jeg synes du i første omgang skal ta deg en tur til fastlegen din å lufte dette problemet. Lykke til! Så hvis man ikke liker jobben sin, bør man sykmelde seg? Makan til oppfordring. Er man syk, bør man sykmelde seg. Mistrives man, bør man finne en ny jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.