Gå til innhold

Barndoms/ungdomsvenner

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Hvor mange av barndoms- og ungdomsvennene deres har dere kontakt med fortsatt?

Sleng på alder også, da :o)

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen fra barneskole-alder, to fra ungdomsskole og videregående. Har også sporadisk kontakt med enkelte andre, men de to nevnte er av mine gode venner fortsatt. Jeg er 34 og de 35. Har flere gode venner i ulike aldre for øvrig. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har faktisk mer eller mindre kontakt med samtlige enda.

Vi var en liten vennegjeng på barneskolen som bare har økt hele veien. Den ble større på ungdomsskolen, større på videregående. Når vi gikk hvert til vårt med jobb og studier økte den enda mer.

Vi møtes ikke like hyppig som tidligere, og det er sjelden vi alle er sammen på en gang, men vi har fortsatt kontakt og er fortsatt venner.

Noen ser jeg selvsagt oftere enn andre, enkelte snakker jeg med så godt som hver dag, noen ser jeg i helgene, og enkelte møter jeg bare noen få ganger i året. Men vi har fortsatt kontakt hele gjengen.

Skrevet

Mange....,10-12 stykker, og vi er alle rundt 38 år.

Annonse

Skrevet

Ingen. Noone. Dvs, det hender omtrent en gang i året at jeg treffer noen av dem når jeg er en tur i Tønsberg, men det kan vel knapt kalles å ha kontakt.

Savner ingen, men jeg skulle vel kunne ønske at ting var litt annerledes. På den annen side blei det mer og mer tydelig etterhvert at jeg hadde lite til felles med de jeg var barndomsvenn med.

skorpionfisken
Skrevet

Ei venninne, vi mailes og SMS ofte, og treffes innimellom.

Jeg treffer til stadighet på mødrene til to av de andre. Så jeg er godt oppdatert på deres liv uten at jeg har noen kontakt med dem.

Noen få av de andre snakker jeg med når vi tilfeldigvis treffes på kjøpesenter eller andre plasser i byen. Mange er flytta herfra.

Er 37 år.

Skrevet

Vi er 6 venninner fra grunnskolen som møtes fast hver 3.uke. (vi fyller 30 i løpet av dette året hele gjengen..) Vi har ikke hatt like god kontakt gjennom alle årene, for flere av oss har flyttet rundt omkring. Nå er vi samlet igjen, og det er veldig kjekt.

I tillegg tid disse, har jeg "bestissen" min som desverre bor litt langt vekke..(også fra grunnskolen)Vi har sms kontakt flere ganger i uken.

Ellers har jeg jevnlig kontakt med folk fra gymnastiden..går på byn sammen og sånt...

Hmm...når jeg tenker etter, så er visst de fleste vennene mine "gamle" venner.. Godt med sånne venner.. vi kjenner hverandre på godt og vondt..

Skrevet

Venner fra folkeskolen treffer jeg en sjelden gang når vi er hjemme på besøk/ferie samtidig. Nesten alle er flyttet hjemmefra. Vi møttes på gamleskolen 30-40 år senere, og hadde en koselig kveld.

Venner fra gymnas ser jeg like lite, nesten bare på noen få jubileumsfester jeg har vært på. Få

r et oppdateringsbrev fra min beste venninne derfra hver jul. Et par av de jentene jeg var mest sammen med, har jeg ikke møtt på flere 10-år, for de har ikke vært på noen jubileumsfest. Vet heller ikke hvor de bor, og finner dem ikke i telefonkatalogen eller på nettet. De har nok skiftet navn. En av guttene ser jeg nesten daglig på TV-skjermen, men det er vel minst 20 år siden jeg har snakket med ham.

Som dere er, er jeg av eldre dato!

Gjest Big Mac
Skrevet

Ingen... mistet kontakten en gang i begynnelsen av tyveårene (mine, altså).

Klarer ikke bestemme meg helt for om det er ok eller ei..

Skrevet

Jeg er 22. Mine nærmeste venninner er fra barndommen. Ei jeg har kjent nesten hele livet (i allefall hele hennes liv, da hun er 2 år yngre enn meg, besøkte henne på sykehuset da hun ble født). Og ei jeg ble kjent med i første klasse på barneskolen. De er mine nærmeste venner. Ellers er vel resten fra videregående, eller senere..

Skrevet

Vi var en gjeng på 8 som i dag er spredt over hele landet.

Jeg har kontakt med 7 av dem på e-mail/telefon og treffer dem enkeltvis eller gruppevis et en-to ganger i løpet av året.

Tror at vi kommer til å ha kontakt resten av livet tross avstand. Når vi har mulighet er vi der for hverandre, og da er alt som før.

Mens nye vennskap stadig må pleies for å overleve....

Annonse

mariaflyfly
Skrevet

er 28 og min beste venninne er fra barneskolen. Snakker med henne stort sett en gang eller to i uka, mailes litt og sender sms i tillegg. Treffes ikke så kjempeofte, men bor begge i byen. Ellers har jeg regelmessig kontakt med resten av den samme venninnegjengen.

Skrevet

Vi var en gjeng på 8 som i dag er spredt over hele landet.

Jeg har kontakt med 7 av dem på e-mail/telefon og treffer dem enkeltvis eller gruppevis et en-to ganger i løpet av året.

Tror at vi kommer til å ha kontakt resten av livet tross avstand. Når vi har mulighet er vi der for hverandre, og da er alt som før.

Mens nye vennskap stadig må pleies for å overleve....

Jeg er 32 år og flyttet fra hjembyen i 1992

Skrevet

2 fra barneskolen, 1 fra ungdomsskolen, 1 fra gymnaset, 1 fra jeg tok ex.phil (19 år gml).

I dag er jeg 44.

Gjest Geddo
Skrevet

En fra barnehagen, henne snakker jeg med daglig...

En fra fødselen av omtrent, henne snakker jeg med noen ganger i mnd og en fra barneskolen har jeg litt kontakt med av og til når vi treffes på fester ol.

Resten av vennene har jeg fått i senere alder

Gjest epletre
Skrevet

Jeg er 21, og har to fra barneskolen, og to fra ungdomsskolen. Resten fikk jeg paa videregaaende +++

Skrevet

Åh, det er mange! Jeg har passert 30 og har sikkert 20-30 stykker jeg har jevnlig kontakt med.

laguna1365380434
Skrevet

Ingen egentlig..Jeg vil jo hilse på om jeg tilfeldigvis ser og kjenner igjen noen fra grunnskolen, men det er ikke ofte. Dessuten vet jeg at vi ikke har noe tilfelles lenger( jmf.div klassefester/gjennforeningsting) Mange er ultrakjerringer.

Besteveninnen min fra barneskolen ble junkie og forsvant ut i periferien allerede tidlig, besteveninnen min fra ungdomskolen flyttet langt nordover(men vi snakker litt på telefon, samt at hun sender meg brev..Det har jeg kjip samvittighet for, er ikke god til å svare)

Derfor blir den eldste venninnen jeg pleier sånn nogenlunde kontakt med ei jeg ble venner med i sekstenårsalderen, på videregående. Vi sees heller ikke superofte da vi bor i forskjellige byer, men hun er hyggelig og det er morsomt å møte henne.

Forøvrig er jeg tretti år.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...