Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Mitt navn er Tommy og jeg har et problem angående en tur jeg skal på om 3 uker. Jeg har kanskje 30 føflekker på magen og ryggen, og jeg har vært hos legen å fjernet 4 stk. Han sa jeg ikke kan sole meg, men det er her problemet kommer inn. Kompisene mine og jeg skal til danmark om 3 uker å da blir det garantert mye soling. Er det helt umulig for meg å ligge i sola, eller er det noen sterke solkremer som gjør at jeg også kan ligge å slappe av å få litt brunfarge på kroppen. Håper på svar, mvh Tommy.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149143-f%C3%B8flekker-og-soling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Jeg ville i hvertfall dekket fullstendig til de flekkene du har fjernet,med noe annet enn solkrem.Og ellers kan du vel spørre legen om du kan bruke veldig høy solfaktor ellerspå ryggen Hvis du ikke liker tanken på å være helt bleik,finnes det nå midlertidige måter å spraye seg eller smøre seg brun på ,før man tar på høy solfaktor.Det kan du og spørre legen om.(husk helse er viktigere enn utseendet) Lykke til og god ferie.

Det fins noe som kalles "solblokk" med svært høy solfaktor. Den fins både som krem og som stift. Selv har jeg stift, da kan jeg legge et lite lag på det/de områder (eks. føflekker) som jeg helst vil ha minimum av UVA og UVB stråler på, og mener det funker. Ellers, smør deg med rimelig høy faktor (som Bugge nevner) så tror jeg du trygdt kan sole deg.Tar kanskje litt lenger tid før du blir brun, men du slipper da å bli solbrent. Har du mange slike føflekker du ikke når til på, få en kompis til å smøre. Ha en fin ferie :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...