Gjest Timari Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ALLE TILFELLER Det kunne hendt. Det måtte hende. Det hendte tidligere. Senere. Nærmere. Lenger borte. Det hendte ikke deg. Du overlevde, fordi du var den første. Du overlevde, fordi du var den siste. Fordi du var alene. Sammen med andre. Fordi du gikk til venstre. Til høyre. Fordi det falt regn. Skygge. Fordi det var solskinn. Heldigvis - det var en skog der. Heldigvis - det vokste ikke trær der. Heldigvis - en skinne, en krok, en bjelke, en bremse, en innsmett, en sving, en millimeter, et sekund. Heldigvis - det fløt et halmstrå på vannet. På grunn av, derfor, allikevel, tross. Hvordan ville det gått, hadde hånden, foten bare et skritt, en hårsbredd fra et sammentreff av omstendigheter. Så er du her altså? Rett fra øyeblikket som ennå står på gløtt. Nettet hadde én maske, og den smatt du igjennom? Jeg kan ikke få fullundret meg, fulltiet. Hør hvordan hjertet ditt banker i meg. (Wislawa Szymborska) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149204-alle-tilfeller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.