Gå til innhold

pinnsvin i hagen....


Gjest sussilo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke gi det melk! Mener å ha hørt at det faktisk ikke er godt for dem!

Det er helt riltig, piggsvin blir dårlihe i magen av melk.

Men de kan få fisk, det setter de stor pris på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg misunnelig!

Så heldig du er som har pinnsvin i hagen!

Det er mange år siden sist vi hadde pinnsvin på besøk...

Pinnsvin forbinder jeg med gode barndoms-minner. Min far elsket å mate pinnsvin, så i hagen hjemme kunne det være opp til 10 eksemplar.

Møt dyrene med et åpent sinn og kos deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Det stemmer, de skal IKKE ha melk. Men fløte blandet med vann går an. Eller rent vann, det har de selvsagt godt av. Eller mat. De kan spise katte- og hundemat, epler, bananer, egg, gulost og vanlige middagsrester (bare ikke grønnsaker).

Unngå sterkt krydret mat, kjeks og brød!

http://hem.passagen.se/hedgehogs/hedgehogs.html

Ehhh.. hva er forskjellen på melk blandet ut i vann - og fløte blandet ut i vann?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Det er helt riltig, piggsvin blir dårlihe i magen av melk.

Men de kan få fisk, det setter de stor pris på :-)

ikke gi melk, men vann liker de (og tåler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussilo

Beklager .. her får du ikke medfølelse :) Er det ikke eklere med slanger, edderkopper og ikke minst de svære sleipe sniglene?!

Pinnsvinet hjelper deg med disse EKLE skadedyrene...

Lyden de lager er jo ikke verre enn en katt som maler! Du kan da ikke like dyr i det hele tatt du da :)

Ikke noen stor dyreelsker, nei ! Broren min har en kjempefin hund, men ellers kan jeg styre meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sussilo

herregud da menneske! ta deg sammen!

Synes jeg er ganske grei, jeg - som faktisk aksepterer at vesnet bør få leve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussilo

Det er litt uvanlig kanskje å lese at noen ser på pinnsvin i hagen som et problem, men vi har alle rett til vår mening om forskjellige dyr, og man har såvisst ingen plikt til å like bestemte dyr, ei heller piggsvin.

Når det er sagt - ta livet av det bør du absolutt ikke gjøre. Blant annet fordi det står på den såkalte "rødlisten" - dyr som er sårbare (piggsvinet er ikke fredet, men "beskyttet").

For å holde pinnsvinet unna hagen din, må du gjøre det så lite koselig for den der som mulig.

Tenk motsatt av dette som jeg klippet fra et annet sted på nettet:

"Piggsvin liker seg godt i grønne områder med busker og kratt, på enger, i grøftekanter, villniss og uryddige hager der de kan finne mat, vann og gode skjulesteder. Oftest finner de mest mat i litt fuktige områder, for eksempel innimellom langt gras. Her finner de insekter, mark og snegler. Om sommeren kan piggsvinet ha mange forskjellige bol og gjemmesteder. De holder ofte til under verandaer, terasser, uthus, dokkestuer og trapper. "

Lykke til med piggsvinutdrivelsen!

mvh

Takk for hjelpen !

Synes egentlig hagen vår passer godt til "det motsatte av det pinnsvin liker", men vi har en stor hekk som det tydeligvis elsker å krype inn i. Hvis vi kvitter oss med den, kommer vi på utstilling til alle naboene. Det er vel tross alt enda verre enn å ha pinnsvin i hagen, kanskje..¨

Skjønner at jeg er en skikkelig "avviker" som synes pinnsvin er ekle.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen !

Synes egentlig hagen vår passer godt til "det motsatte av det pinnsvin liker", men vi har en stor hekk som det tydeligvis elsker å krype inn i. Hvis vi kvitter oss med den, kommer vi på utstilling til alle naboene. Det er vel tross alt enda verre enn å ha pinnsvin i hagen, kanskje..¨

Skjønner at jeg er en skikkelig "avviker" som synes pinnsvin er ekle.... ;)

Du er ikke den eneste. I tillegg til at jeg synes de er ekle, så er jeg redd dem.

De har hoggtenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 19 år senere...

Annonse

nachnoo skrev (3 minutter siden):

Vær glad du ikke har fått samer i plena. 

Er det noe jeg alltid har vært redd for, er det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...