Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har helt siden starten av tenårene vært missfornøyd med utseende mitt, og da særlig haken som er alt for "liten". Jeg har lenge trodd at man ikke kunne gjøre noe med det, helt til jeg så extreme-makeover på tvnorge for en stund siden, der de fikset små haker med å sette inn et hake implantat.

Jeg har nå søkt gjennom sidene til alle de norske plastikk-kirurgene(ganske mange), men kan ikke finne noen her i landet som utfører en slik operasjon. Det nærmeste jeg finner er fettsuging av hake, men det vil jo ikke fungere når man er tynn, og har en liten hake fra før.

Vet du hvor det er mulig å få gjennomført en slik operasjon, hvordan riskoen for komplikasjoner er Og eventuelt pris på inngrepet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149369-hake-implantat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Hakeimplantat kan være en utmerket løsning på problemet "liten hake". Vi har ved vår klinikk lang erfaring med slike implantater som er en relativt grei operasjon. Som i fbm alle implantater kan det en sjelden gang komme til komplikasjoner, men i verste fall kan man alltid fjerne det igjen. Hvis det samtidig foreligger betydelig overbitt etc. er det ofte selve kjeven (og ikke bare haken) som er for liten. Da kan mer kompliserte inngrep være å anbefale.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149369-hake-implantat/#findComment-952623
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...