AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Hei. Legen oppdaget en bekymringsfull bilyd på hjertet mitt i dag og henviste meg til ultralyd. EKGen var heller ikke så bra. Kjenner at jeg er livredd for kreft. Er kreft en sannsynlig årsak? Anonymkode: bc3f7...4ae 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Hvorfor i alle dager tror du kreft av alle ting med bilyd på hjertet? Anonymkode: 7d953...dcb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i alle dager tror du kreft av alle ting med bilyd på hjertet? Anonymkode: 7d953...dcb Fordi jeg googlet og det dukket opp… Anonymkode: bc3f7...4ae 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg googlet og det dukket opp… Anonymkode: bc3f7...4ae Vel, hvis du har helseangst så vet du vel gjerne også at det verste du kan gjøre er å spørre om bekreftelse og "trøst" fra andre om at "neeeida, det er sikkert ingenting". Det mater bare angsten. Anonymkode: 7d953...dcb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Det er nok ikke det mest sannsynlige men mulig ja. Håper du får svar på hva det faktisk er så snart som mulig slik at du slipper gruble over det og bekymre deg. Anonymkode: 9f6f2...d74 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Sykepleieren som gikk til meg før har en bilyd på hjertet og har hatt det hele livet, han levde godt med det sa han og de følger med. 0 Siter
ISW Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Jeg har aldri hørt om at bilyd på hjertet kan skyldes kreft. Det er nok ikke veldig vanlig. De fleste bilyder er normalvarianter uten noen betydning. Det kan f.eks. være små lekkasjer på hjerteklaffene. Jeg vet ikke helt hva du legger i at "EKG ikke var så bra". Litt vanskelig å mene noe om det utfra en såpass vag beskrivelse. Det er bra du er henvist til spesialist for videre vurdering. 1 Siter
nachnoo Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni I praksis er det åtte årsaker til bilyd hos voksne. Det er to muligheter ved hver av de fire klaffene. 1. Stenose/for trangt. 2. Insuffisiens/klaffen lukker ikke helt og blod lekker litt tilbake igjen. Ved å høre om bilyden er i systolen/pumpefasen eller i diastolen/hvilefasen, og hvor over hjertet den høres best, kan man avgjøre hvilken av de åtte årsakene det dreier seg om. Trang aortaklaff (Aortastenose) og lekk mitralklaff (mitralinsuffisiens) er de klart vanligste. 1 Siter
Musikk Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 16.6.2026 den 20.29): Hei. Legen oppdaget en bekymringsfull bilyd på hjertet mitt i dag og henviste meg til ultralyd. EKGen var heller ikke så bra. Kjenner at jeg er livredd for kreft. Er kreft en sannsynlig årsak? Anonymkode: bc3f7...4ae Dette er nok en hjerterytme feil som legen din vil se nærmere på et EKG❤️mulig du trenger medisiner for dette. Kreft er det nok ikke. 0 Siter
Lady HM Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 16.6.2026 den 20.29): Hei. Legen oppdaget en bekymringsfull bilyd på hjertet mitt i dag og henviste meg til ultralyd. EKGen var heller ikke så bra. Kjenner at jeg er livredd for kreft. Er kreft en sannsynlig årsak? Anonymkode: bc3f7...4ae Tror det er første gangen har jeg hørt at noen som har "noe med hjertet" automatisk har tenkt kreft ❤️ Les det Nachnoo skriver du 🙂 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.