Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg må bare spørre de av dere som har erfaring med pergotime-tabletter til råds.

Jeg har en gynekolog som ikke bryr seg så mye om oppfølging så jeg får ikke noe svar fra henne..

Dvs..

Jeg tok min første enkle pergo-kur i januar, hadde EL 9 dager etter siste pille,ble gravid, men fosteret satt i egglederen.

Så jeg var gjennom en lapraskopi for å fjerne det som var - og fikk samtidig beskjed om at jeg hadde flotte eggledere.

I mai fikk vi lov til å prøve igjen med enkel pergo-kur.

Da tok jeg temperaturen og konstaterte at jeg fikk eggeløsning på dag 7 etter siste pille, men ble ikke gravid.

Den 27.mai startet jeg på tredje kur og har samtidig tatt tempen og sjekket livmortappen..

Foreløpig har jeg ikke hatt eggeløsning, tappen er som den skal være før EL, men ingenting skjer.

Gynekologen min mener at jeg skal hoppe rett på dobbel kur fra mandag av dersom jeg ikke har fått EL innen det.

Jeg synes det høres litt drastisk ut..

Men, hun mener at siden EL ikke har kommet til nå, så kommer den heller ikke...

Er det noen som har efaringer med pergotime og med at man har fått EL veldig sent?

Er det noen som har noen meninger om hva jeg bør gjøre?

Til info så fikk jeg pergo på grunn av laaange sykluser på mellom 60 og 100 dager og har kun hatt mens 4 ganger på et år nå..

Derfor mener gynekologen min at jeg kan bare begynne rett på ny kur uten mens mellom...

Takknemlig for alle svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150045-el-og-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...