Gå til innhold

Legeskrekk!

Anbefalte innlegg

Leeloo221365380713

Hei, håper det er noen som kan svare meg på dette. Jeg er en jente på 22 år, som har vært sammen med kjæresten min i 5 år. Vi har det kjempe fint sammen, og alt er helt topp. Men...jeg gikk på p-piller fra jeg var 17 til jeg ble 20, da fikk jeg beskjed at jeg måtte ta underlivsundersøkelse. Jeg fikk helt panikk og sluttet med pillen i stede. Jeg er redd leger bare de skal lytte på meg. Spørsmålet mitt er: MÅ man ta underlivsundersøkelse for å få p-piller. Og i såfall hvor kan jeg gå, vil IKKE gå til fastlegen min. Hilsen "fortvilet"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150650-legeskrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

du kan be fastlegen din om henvisning til gynekolog.

Det er veldig vanlig, og du behøver ingen grunn for å spørre fastlegen din om det.

Du kan også bestille time hos gynekolog direkte, men det er rimeligere hvis du har henvisning fra fastlegen.

Henvisningen kan du bruke hvor du vil, du kan velge en ung / gammel / kvinne / mann. Du kan ha med deg kjæresten eller en venninne eller søsteren / moren din.

Du kan fortelle at du synes det er skummelt.

Du kan ha på deg skjørt / lang genser, så føler du deg ikke så naken når du tar av deg underbuksen.

Og når du er ferdig kan du slappe av og vite at du kan ha god "samvittighet"og at det er lang tid til neste gang. Og le litt fordi det ikke er så ille som det man tror på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150650-legeskrekk/#findComment-960853
Del på andre sider

Leeloo221365380713

Hei,

du kan be fastlegen din om henvisning til gynekolog.

Det er veldig vanlig, og du behøver ingen grunn for å spørre fastlegen din om det.

Du kan også bestille time hos gynekolog direkte, men det er rimeligere hvis du har henvisning fra fastlegen.