Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år og har forsøkt å bli gravid i 8 måneder. Jeg har bakoverbøyd livmor,- er det noen stillinger som kan øke sjansen for å bli gravid? Skal jeg ha pute under rumpa, eller skal jeg ligge på magen etterpå? Jeg får så motstridende tips. Jeg får utslag på EL-tester og blir merkbart varmere i kroppen de to siste ukene av syklus. Derfor antar jeg at EL er i orden. Kan kjæresten min få sjekket sædkvaliteten uten at vi begge må gjennom hele utredningsprosessen? Tenkte vi skulle vente til det hadde gått et år med det. Jeg har sjekket eggstokker og livmor med ultralyd, og alt så bra ut. Men jeg kan vel likevel ha tette eggledere? Vi har masse sex rundt EL, og det er så frustrerende at vi ikke blir gravide!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150759-bakoverb%C3%B8yd-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Bakoverbøyd livmor betyr ikke noe for å bli gravid, det finnes hos ca 25% av alle kvinner. Det krever ikke spesielle forholdsregler. Jeg synes dere skal vente med utredning til det er gått ett år. Det er mulig å få undersøkt sædprøve ved et privat institutt (og betale for det), men jeg synes ikke det er grunn til det før dere starter evt. utredning. Man kan ikke sjekke eggledere med ultralyd. Husk at den mest fruktbare tid er 6 dager som avsluttes med eggløsningsdagen.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...