Gå til innhold

Skjult regulering ++


pallen

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 26 år som har noen tenner som står litt skjevt, hovedsaklig i underkjeven.

Dette kommer som følge av at det er for trangt.

I den annledning har jeg noen spørsmål.

Hvor utbredt er bruken av skjulte reguleringer?

Er dette noe som bare utføres av noen få tannleger?

Grunnen til at jeg spør er at det ikke er aktuelt med en synbar regulering.

Er det vanlig at en må trekke en eller flere tenner dersom det er trangt?

Hvilke tenner er det mest vanlig å trekke?

Antar at muligheten er meget stor for at det ikke er en tannleger som bruker skjult regulering her

i distriktet. Er et relativt lite sted.

Lurer derfor på om det går ann å bruke kompositt for å forhøye/jevne ut tenner midlertidlig?

Hvis ja, hvor mye koster det ca pr tann, og hvor lenge holder det ca?

Har også et par tenner som er merkbart høyere enn de andre og som går ut i en "spiss".

Er det mulig å file disse ned?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Ved trangstilling i underkjeven må det nok trekkes tenner for å skaffe plass. Hvilke tenner må tannlegen avgjøre. Folketrygden refunderer ikke de merkostnade som følger med skjult regulering. Regulering i underkjeven vil jo ikke synes til vanlig uansett.

Man kan gjøre mye med komposittfyllinger og det er holdbart. Hva som skal gjøre på dine tennert må tannlegen din avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...