Gå til innhold

Bør ikke sensitive opplysninger sendes rekomandert?


Gjest ble litt bekymret

Anbefalte innlegg

Det er jeg helt enig i. Legesekretærer leser ofte journaler for underholdning eller kanskje for å se hvordan ting skrives som har blitt skrevet før.

Det er IKKE i sin skjønneste orden.

Vet om en lege i en småkummune som hadde et eget godt gjemt arkiv, på siden av det offesielle, for særlig sensitive opplysninger. Nettopp pga slarvete legesekretærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er IKKE i sin skjønneste orden.

Vet om en lege i en småkummune som hadde et eget godt gjemt arkiv, på siden av det offesielle, for særlig sensitive opplysninger. Nettopp pga slarvete legesekretærer.

Man får jo utdelt hele journalen da og skal skrive etter en lege som snøvler og peser, det er ikke rart om man må sjekke før man skriver noen ganger.

Men man snakker ikke til andre om det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo utdelt hele journalen da og skal skrive etter en lege som snøvler og peser, det er ikke rart om man må sjekke før man skriver noen ganger.

Men man snakker ikke til andre om det likevel.

Men å lese for underholdning...

Ikke alle legesekretærer greir å holde tett. Det burde de selvsagt klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å lese for underholdning...

Ikke alle legesekretærer greir å holde tett. Det burde de selvsagt klare.

Det må man klare eller så er man ikke kompetent til å ha jobben. Man skriver jo under på taushetsplikt som legesekretær også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man klare eller så er man ikke kompetent til å ha jobben. Man skriver jo under på taushetsplikt som legesekretær også.

Ikke alle er like kompetente. Noen burde kanskje heller få seg jobb i Se og Hør.

Apparatet til å sette slike ting på plass er ikke godt nok.

Tror dette problemet kan bli særlig stort på legekontor på små steder. Uten at jeg dermed har sagt at det er en automatikk i at det er et problem.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyppighet

Jaaa. i 30 år men så jobbet jeg der og så lette de i tre uker og så fant de den. Kanskje jeg skulle saksøke dem for det har ødelagt mye?

Saksøking vet jeg ikke så mye om, og jeg vet jo ikke så mye om hva dt har ødelagt heller, så jeg føler jeg ikke akkurat kan svare på det...

Men jeg lurer på: Hvordan er det å jobbe et sted man har vært innlagt? Hva jobber du som? Ble litt nysgjerrig nå jeg, for jeg er utdannet i helse- og sosialsektoren selv, men tenker alltid at alle kontoret, etater osv som jeg har hatt kontakt med dessverre selvfølgelig aldri vil ansette meg siden. Stemmer ikke det nødvendigvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saksøking vet jeg ikke så mye om, og jeg vet jo ikke så mye om hva dt har ødelagt heller, så jeg føler jeg ikke akkurat kan svare på det...

Men jeg lurer på: Hvordan er det å jobbe et sted man har vært innlagt? Hva jobber du som? Ble litt nysgjerrig nå jeg, for jeg er utdannet i helse- og sosialsektoren selv, men tenker alltid at alle kontoret, etater osv som jeg har hatt kontakt med dessverre selvfølgelig aldri vil ansette meg siden. Stemmer ikke det nødvendigvis?

Jeg har jobbet som legesekretær på Ullevål. Problemet er ikke å ligge på sykehuset der, problemet er at de nekter meg innleggelse på den avdelingen jeg har jobbet hvor jeg burde ha vært innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...