Gå til innhold

Må tannlegen vite at jeg går på medisiner?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Ja, tannlegen må ha fullstendig kunnskap om sine pasienters sykdommer og medisinbruk.

Jeg kan ikke utdype dette fullstendig her, men tannlegen kan foreta behandling som kan får katastrofale følger dersom han ikke kjenner pasientens medikamentbruk og sykehistorie.En gruppe

antidepressiva lar seg ikke kombinere med noen typer bedøvelse. Dette er et godt eksempel på hvor viktig det er at tannlegen har all kunskap om sine pasienters helsetilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tannlegen må ha fullstendig kunnskap om sine pasienters sykdommer og medisinbruk.

Jeg kan ikke utdype dette fullstendig her, men tannlegen kan foreta behandling som kan får katastrofale følger dersom han ikke kjenner pasientens medikamentbruk og sykehistorie.En gruppe

antidepressiva lar seg ikke kombinere med noen typer bedøvelse. Dette er et godt eksempel på hvor viktig det er at tannlegen har all kunskap om sine pasienters helsetilstand.

Takk for svaret, selv om det var et annet enn jeg hadde håpet.

Det er kanskje like greit å fortelle tannlegen alt, medisinene skal jo også hjelpe mot panikkangst, og noe som veldig lett utløser et anfall er når noen vil stikke ting inn i munnen på meg (f. eks. den pinnen leger bruker når de skal se på halsen). Jeg gruer meg virkelig. Er redd for hvordan tannlegen vil reagere (har gått til samme tannlege tidligere, men problemet er nytt). Er også redd for hvordan jeg vil reagere. Noen gode råd? Bør jeg fortelle om problemet (over telefon, til kontordame, gjennom brev) før jeg kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...