Gå til innhold

Pus har vært borte i dagesvis

Anbefalte innlegg

Gjest trist kattemor
Skrevet

Og dette er langt ifra typisk han!

Han er kastrert - og har vært det siden han var 6 mnd, så det er vel neppe kjønnsdriften som har skylda?

Noen som har noen solskinnshistorier å nære håpet mitt med? Kan katter gå seg vill - og så finne veien hjem igjen etter flere dager? Uker?

*snufs*

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

3

• Soria

2

• Snorkfrøken

1

• Åsemor

1

Gjest solskinnshistorie!
Skrevet

Jeg har en solskinnshistorie til deg. Pusen min ble borte og det varte og rakk, jeg kastet matskål og tok ned klorebrett og syntes det var skikkelig trist.

Så en dag ikke mindre enn 9 mnd senere, satt den halvgamle pusen på trappa og vasket seg! Trodde ikke mine egne øyne jeg.Og sjekket nøye at det var min pus (enda jeg var helt sikker fra første øyekast)

Aner ikke hvor han har vært ikke vil han si det heller! Dette hendte for ca 4 år siden og etter det har han hatt to andre "ferier" hvor han var borte 1 mnd og tre mnd i strekk!

Han er også kastrert og en kjælegris så det holder!

Gjest trist (men håpefull) kattemor
Skrevet

Jeg har en solskinnshistorie til deg. Pusen min ble borte og det varte og rakk, jeg kastet matskål og tok ned klorebrett og syntes det var skikkelig trist.

Så en dag ikke mindre enn 9 mnd senere, satt den halvgamle pusen på trappa og vasket seg! Trodde ikke mine egne øyne jeg.Og sjekket nøye at det var min pus (enda jeg var helt sikker fra første øyekast)

Aner ikke hvor han har vært ikke vil han si det heller! Dette hendte for ca 4 år siden og etter det har han hatt to andre "ferier" hvor han var borte 1 mnd og tre mnd i strekk!

Han er også kastrert og en kjælegris så det holder!

LOL!

Takk - det varmet!

Jeg har jo hørt om ekstreme tilfeller der katten har vært borte i flere år, men trodde kanskje det var mest skrøner.

Jeg lever i håpet :)

Gudene vet hvordan sånne mammadalt-katter finner på å stikke av på den måten.

Hvis JEG er bortreist, er han dritfornærmet på meg i flere dager etter at jeg er kommet hjem!

Ble veldig lettet - håper katten min er av samme ulla som din (og at det ikke er snakk om uforsiktige bilister her...)

Skrevet

LOL!

Takk - det varmet!

Jeg har jo hørt om ekstreme tilfeller der katten har vært borte i flere år, men trodde kanskje det var mest skrøner.

Jeg lever i håpet :)

Gudene vet hvordan sånne mammadalt-katter finner på å stikke av på den måten.

Hvis JEG er bortreist, er han dritfornærmet på meg i flere dager etter at jeg er kommet hjem!

Ble veldig lettet - håper katten min er av samme ulla som din (og at det ikke er snakk om uforsiktige bilister her...)

"og at det ikke er snakk om uforsiktige bilister her"

Man behøver ikke å være uforsiktig bilist for å kjøre ihjel en katt.

Snorkfrøken
Skrevet

Jepp, vi har også en stuegris. En høstdag forsvant han. Borte var han dag etter dag. Og det var grusomt høstvær! Satte opp plakater på butikken, men ingen respons.

Etter 14 dager eller så, satte vi inn en annonse i lokalavisa. Avisen kjøres ut til butikker og hotell kvelder før, og de ringte fra et hotell i byen rundt midnatt. Katta hadde vært ved hotellet i flere dager. De hadde kastet den ut, og katta hadde kommet inn igjen (sensor-dører...) Han hadde tigget mat av gjester og ligget som en konge på de flotte sofaene i foajeen ;o)

Siden har han holdt seg rolig ved hjemmet :o)

Hotellet er forresten ca 1,5 mil unna...

Alt er mulig, ikke gi opp!

Lykke til!

mvh

Skrevet

"og at det ikke er snakk om uforsiktige bilister her"

Man behøver ikke å være uforsiktig bilist for å kjøre ihjel en katt.

Nei, det er jo sant, det. Jeg tenkte mest på råkjørere (både bil og mc) - katten er såpass trafikkvant at han vet å se seg for :)

Skrevet

Jepp, vi har også en stuegris. En høstdag forsvant han. Borte var han dag etter dag. Og det var grusomt høstvær! Satte opp plakater på butikken, men ingen respons.

Etter 14 dager eller så, satte vi inn en annonse i lokalavisa. Avisen kjøres ut til butikker og hotell kvelder før, og de ringte fra et hotell i byen rundt midnatt. Katta hadde vært ved hotellet i flere dager. De hadde kastet den ut, og katta hadde kommet inn igjen (sensor-dører...) Han hadde tigget mat av gjester og ligget som en konge på de flotte sofaene i foajeen ;o)

Siden har han holdt seg rolig ved hjemmet :o)

Hotellet er forresten ca 1,5 mil unna...

Alt er mulig, ikke gi opp!

Lykke til!

mvh

Takk for det!

Skal henge opp plakater rundt om, jeg, og - og kanskje ikke dumt med en avisannonse?

Krysser fingrene for at han kommer hjem igjen - jeg er psykt knyttet til den pelsdotten :)

Skrevet

Jeg hadde en katt som var borte i fem måneder. På det kaldeste var temperaturen -31 grader. En dag kom han inn da jeg åpnet døren og gikk rett til matfatet som vanlig. Han så ikke ut som om han hadde lidd noen nød.

Dessverre forsvant han for godt etter at jeg flyttet for noen år siden :(

mumitrollet
Skrevet

Mammas katt kom nettopp tilbake etter en liten tur på nestem 5 uker. Kastert hannkatt.

Gjest jaudagauda
Skrevet

Skal krysse fingrene for at pusen din finner veien hjem igjen. Jeg blir helt dårlig visst min pus ikke kommer inn før jeg legger meg. Er totalt avhengig av han, han ligger i senga mi. Jeg klarer ikke å sove visst han ikke er inne, går å ser etter han flere ganger. Han har ikke vært borte /ute ei eneste natt siden jeg fikk han i juli i fjor...

Han kommer nok tilbake pusen din...

Gjest trist kattemor
Skrevet

Skal krysse fingrene for at pusen din finner veien hjem igjen. Jeg blir helt dårlig visst min pus ikke kommer inn før jeg legger meg. Er totalt avhengig av han, han ligger i senga mi. Jeg klarer ikke å sove visst han ikke er inne, går å ser etter han flere ganger. Han har ikke vært borte /ute ei eneste natt siden jeg fikk han i juli i fjor...

Han kommer nok tilbake pusen din...

Takk for det :)

Skrevet

Mammas katt kom nettopp tilbake etter en liten tur på nestem 5 uker. Kastert hannkatt.

Jøss - så det er ikke så uvanlig da!

*håpe*

Kommer til å stå på trappa og rope etter ham hver dag om det så er snakk om år... :)

Skrevet

Jeg hadde en katt som var borte i fem måneder. På det kaldeste var temperaturen -31 grader. En dag kom han inn da jeg åpnet døren og gikk rett til matfatet som vanlig. Han så ikke ut som om han hadde lidd noen nød.

Dessverre forsvant han for godt etter at jeg flyttet for noen år siden :(

Helt utrolig!! :)

Men trist at han forsvant for godt, da. *trøsteklem*

Skrevet

Ikke kjønnsdrift,men utferdstrang.

Han kommer nok tilbake skal du se:o)

Skrevet

Håper inderlig det :)

Savner pelsdotten fælt.

Gjest kattemora
Skrevet

Faktisk kan du ha rett i det med utferdstrang - han har vært litt sånn "rastløs" i det siste - helt koko etter å jage fugler, og ikke villet være inne lenge om gangen.

Sommeryr og eventyrtrang?

Skrevet

Faktisk kan du ha rett i det med utferdstrang - han har vært litt sånn "rastløs" i det siste - helt koko etter å jage fugler, og ikke villet være inne lenge om gangen.

Sommeryr og eventyrtrang?

Stemmer nok bra da ja.:o)

Skrevet

Du kan annonsere gratis på nettkatten.no. Her er det egen side for etterlyste katter.

Gjest Mr Papp
Skrevet

Nei, det er jo sant, det. Jeg tenkte mest på råkjørere (både bil og mc) - katten er såpass trafikkvant at han vet å se seg for :)

Sånn først til venstre, så til høyre, og deretter til til venstre igjen?

Gjest kattemora
Skrevet

Du kan annonsere gratis på nettkatten.no. Her er det egen side for etterlyste katter.

Takk for tips! Det skal jeg gjøre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...