Gå til innhold

Pus har vært borte i dagesvis

Anbefalte innlegg

Gjest kattemora
Skrevet

Sånn først til venstre, så til høyre, og deretter til til venstre igjen?

Jepp! :)

Og der hvor det er fotgjengerfelt, bruker de naturligvis det :P

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

3

• Soria

2

• Snorkfrøken

1

• Åsemor

1

Gjest kattemora
Skrevet

Jepp! :)

Og der hvor det er fotgjengerfelt, bruker de naturligvis det :P

Jeg sier 'de' fordi vi har to; kullbrødre.

Kan tro den hjemmeværende katten savner broremann. Han, som normalt er den som tar seg langturer og trives best i skog og mark, er for tiden en ordentlig innekatt. Han holder seg rundt huset som om han var lenket til det. Dakar...

:)

Gjest Håper det ender bra
Skrevet

Heisann!

Ikke fortvil,min katt forsvant i januar og var borte i over fem uker i over 20 minus grader.

Hun er innekatt og ikke kastrert.

Vi bor også i en blokk høyt over bakken så katten har aldrig vært ute før,og det er et mysterium hvordan den kom seg ut.

Vi lette over alt men katten var så redd at den hadde vell kommet seg langt unna,for jeg lette i hver en kork i nabolaget.

Men etter fem uker ringte en

nabo,da var katten der men han fikk ikke tak i henne.

Med en gang vi kom hoppet hun i armene på oss,radmager og frost skadet.

Det gikk en stund før hun ble helt seg selv,man nå går alt bra. Ikke ble hun gravid heller fordi hun var alt for tynn til å bære fram kattunger.

Håper virkelig at katten din kommer hjem igjen,det er grusomt å miste et kjæledyr.

Det er som et familie medlem.

Lykke til!

Gjest kattemora
Skrevet

Heisann!

Ikke fortvil,min katt forsvant i januar og var borte i over fem uker i over 20 minus grader.

Hun er innekatt og ikke kastrert.

Vi bor også i en blokk høyt over bakken så katten har aldrig vært ute før,og det er et mysterium hvordan den kom seg ut.

Vi lette over alt men katten var så redd at den hadde vell kommet seg langt unna,for jeg lette i hver en kork i nabolaget.

Men etter fem uker ringte en

nabo,da var katten der men han fikk ikke tak i henne.

Med en gang vi kom hoppet hun i armene på oss,radmager og frost skadet.

Det gikk en stund før hun ble helt seg selv,man nå går alt bra. Ikke ble hun gravid heller fordi hun var alt for tynn til å bære fram kattunger.

Håper virkelig at katten din kommer hjem igjen,det er grusomt å miste et kjæledyr.

Det er som et familie medlem.

Lykke til!

Ja, det er akkurat det det er; et familiemedlem! Kattene mine (har to) er babyene mine, de, liksom. Jeg er spesielt knyttet til han som nå er borte :(

Håper og tror han kommer hjem igjen!!

Godt å høre at du fikk frøkna di tilbake - utrolig hvor mye de tåler!

Gjest når enden er god
Skrevet

Min pus var borte i en uke, og jeg lette, ropte og satte opp lapper uten resultat.

Til slutt satte jeg opp lapp på den lokale barneskolen og lovet finnerlønn på et par hundre kroner. Da fikk jeg katten tilbake i løpet av timer! Barn klarer det meste om man lokker dem med litt penger. ;)

Lykke til!

Gjest Håper det ender bra
Skrevet

Ja, det er akkurat det det er; et familiemedlem! Kattene mine (har to) er babyene mine, de, liksom. Jeg er spesielt knyttet til han som nå er borte :(

Håper og tror han kommer hjem igjen!!

Godt å høre at du fikk frøkna di tilbake - utrolig hvor mye de tåler!

Ja det er nok sant som de sier katter har ni liv:)

Mine katter er også som mine babyer (har også to) elsker å ha dem sammen med meg,kjempe selskap i dem.

Gjest kattmora
Skrevet

Min pus var borte i en uke, og jeg lette, ropte og satte opp lapper uten resultat.

Til slutt satte jeg opp lapp på den lokale barneskolen og lovet finnerlønn på et par hundre kroner. Da fikk jeg katten tilbake i løpet av timer! Barn klarer det meste om man lokker dem med litt penger. ;)

Lykke til!

Hehe!

Jeg skal henge opp lapper med bilde i dag, og love dusør -

håper folk da gidder å holde øya oppe :)

Gjest kattemora
Skrevet

Ja det er nok sant som de sier katter har ni liv:)

Mine katter er også som mine babyer (har også to) elsker å ha dem sammen med meg,kjempe selskap i dem.

Ja, det er godt for sjela å ha en durende, myk og varm katt i armkroken :)

Gjest nicksie
Skrevet

hei kattemor! Svigermor har en hunnkatt som var borte i 3 uker. De trodde den var død, men så viste det seg at den i noen dager, før den ble funnet satt høyt i et tre som den ikke klarte å komme ned fra. Så ble det brannbil og det hele. Var noen unger som så bilde av pusen på nærbutikken og meldte fra. Kanskje du har et fint bilde du kan henge opp på matbutikken også? Og ikke så dumt å lage flere tlf.lapper som de kan rive av de som ev. har sett noen eller de som vil være litt på jakt. Kan bo noen detektiver i de de fleste, vet du! Og særlig i de som selv har katt, og som elsker dem over alt på jord!

Selv har vi en nydelig kastrert hann. Han har heldigvis ikke vært borte fra oss over lengre tid enn en time av gangen. Han er en ordentlig stuegris. Han tipser deg forresten om å sette innen annonse på mistet/funnet spalten på dyrenett. Her er adressen:

http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Katt&kat=6

Og han sier: mjau, det er gratis.

Håper godgutt blir å se igjen!

Gjest god helg
Skrevet

En katt jeg hørte om kom hjem etter 19 (!) år! Ellers går hannkatter gjerne på vandring i dagesvis.. den finner hjem igjen.

Gjest kattemora
Skrevet

hei kattemor! Svigermor har en hunnkatt som var borte i 3 uker. De trodde den var død, men så viste det seg at den i noen dager, før den ble funnet satt høyt i et tre som den ikke klarte å komme ned fra. Så ble det brannbil og det hele. Var noen unger som så bilde av pusen på nærbutikken og meldte fra. Kanskje du har et fint bilde du kan henge opp på matbutikken også? Og ikke så dumt å lage flere tlf.lapper som de kan rive av de som ev. har sett noen eller de som vil være litt på jakt. Kan bo noen detektiver i de de fleste, vet du! Og særlig i de som selv har katt, og som elsker dem over alt på jord!

Selv har vi en nydelig kastrert hann. Han har heldigvis ikke vært borte fra oss over lengre tid enn en time av gangen. Han er en ordentlig stuegris. Han tipser deg forresten om å sette innen annonse på mistet/funnet spalten på dyrenett. Her er adressen:

http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Katt&kat=6

Og han sier: mjau, det er gratis.

Håper godgutt blir å se igjen!

Takk for det. Annonse lagt inn :)

I dag morges ble en katt som ligner min i beskrivelse, observert død (påkjørt) ved en trafikkert vei like i nærheten.

Da jeg dro dit for å sjekke, var det bare involler igjen. Noen har antakelig fjernet katten - så nå er jeg helt på tuppa - tenk om det var MIN pus?

*griner*

Gjest kattemora
Skrevet

En katt jeg hørte om kom hjem etter 19 (!) år! Ellers går hannkatter gjerne på vandring i dagesvis.. den finner hjem igjen.

Håper, håper, håper...

Skrevet

Ikke fortvil, det er eventyret som kaller! Min bodde hos naboen oppi gata i en måned og feta seg på reker og fløte - uten at jeg visste det!!!!

Gjest nicksie
Skrevet

Takk for det. Annonse lagt inn :)

I dag morges ble en katt som ligner min i beskrivelse, observert død (påkjørt) ved en trafikkert vei like i nærheten.

Da jeg dro dit for å sjekke, var det bare involler igjen. Noen har antakelig fjernet katten - så nå er jeg helt på tuppa - tenk om det var MIN pus?

*griner*

Hei igjen! Håper virkelig ikke det var din pus, som du kun så restene til. Husk det er mange puser som ligner på hverandre. Jeg så nesten ikke forskjell på hannkatten vår og en annen liten røver her i går. Trodde det var vår, men da jeg så at han spiste boksemat (vår hater det!) så skjønte jeg at nei, der tok jeg visst feil, du! Så om du ikke har en veldig sjelden katt, som få ligner på, ikke gi opp alt håp! Kanskje er det mulig for deg å spore opp den bilen som kjørte over denne katten? Noen har jo tydelig observert noe. Spør den du fikk høre om pusen som lå i veien, og "nøst" deg videre frem til bilkjøreren. Å leve i uvisse er i hvert fall helt grusomt!! Stor medlidenhet med deg nå! Håper du får vite det ikke var din pus, og at din er der ute trygt et eller annet sted! Og da er det også fint at du har satt inn annonse :-) Tvi, tvi. *tanker*

Gjest kattemora
Skrevet

Hei igjen! Håper virkelig ikke det var din pus, som du kun så restene til. Husk det er mange puser som ligner på hverandre. Jeg så nesten ikke forskjell på hannkatten vår og en annen liten røver her i går. Trodde det var vår, men da jeg så at han spiste boksemat (vår hater det!) så skjønte jeg at nei, der tok jeg visst feil, du! Så om du ikke har en veldig sjelden katt, som få ligner på, ikke gi opp alt håp! Kanskje er det mulig for deg å spore opp den bilen som kjørte over denne katten? Noen har jo tydelig observert noe. Spør den du fikk høre om pusen som lå i veien, og "nøst" deg videre frem til bilkjøreren. Å leve i uvisse er i hvert fall helt grusomt!! Stor medlidenhet med deg nå! Håper du får vite det ikke var din pus, og at din er der ute trygt et eller annet sted! Og da er det også fint at du har satt inn annonse :-) Tvi, tvi. *tanker*

Takk for det.

Tror det blir ganske umulig å spore opp bilen. Den som fortalte om den påkjørte katten, var en jeg ikke kjenner - og vedkommende fortalte det ikke til meg direkte :(

Jeg har en venninne som bor like ved der det skjedde, og hun hadde sett "blodpølen" og mente også at det var umulig ( i alle fall fra hennes utsiktspunkt) å identifisere katten.

Jeg får bare fortsette å henge opp plakater og etterlyse på nærradioene.

Er så lei meg :( Men gir ikke opp håpet om at han dukker opp igjen.

Ja, den uvissheten er uutholdelig - jeg ser for meg gang på gang scenarioet der katten ble påkjørt - det er helt forferdelig å ikke vite om det var min pus, om pusen var på vei hjem til "mamma" - om katten (uansett hvilken katt det var) led eller døde momentant.

Hadde det vært en hund, hadde "likfunnet" sikkert blitt rapportert et sted, slik at man hadde et sted å gå for å identifisere.

Med katter, antar jeg at man bare kaster dem i søppelet - mens eieren blir sittende i uvisshet.

Burde ha ID-merket kattene for lenge siden!

*sparke seg selv bak*

Gjest kattemora
Skrevet

Ikke fortvil, det er eventyret som kaller! Min bodde hos naboen oppi gata i en måned og feta seg på reker og fløte - uten at jeg visste det!!!!

Håper den teorien stemmer i mitt tilfelle også :)

Gjest lykkelig kattemor :)
Skrevet

Takk for all trøst og solskinnshistorier!

Jeg var begynt å tro at jeg aldri ville se katten igjen, (med tanke på katten som lignet min, som var blitt overkjørt for over en uke siden, like ved her).

Men sent i går kveld, kom pelsdotten hjem igjen! Han skreik på trappa, og var helt fra seg - ihjelsulten og tydelig preget av to traumatiske uker som bortkommen pus.

Gudene vet hvor han har vært, for han var så møkkete at han knapt var gjenkjennelig.

Etter at han hadde fått i seg litt mat, fikk han seg en varm dusj og masse sjampo attåt - og nå er alt bare velstand!

Jeg er så glad, så glad!

:))))))))))))

Gjest Sniff
Skrevet

Jeg var begynt å tro at jeg aldri ville se katten igjen, (med tanke på katten som lignet min, som var blitt overkjørt for over en uke siden, like ved her).

Men sent i går kveld, kom pelsdotten hjem igjen! Han skreik på trappa, og var helt fra seg - ihjelsulten og tydelig preget av to traumatiske uker som bortkommen pus.

Gudene vet hvor han har vært, for han var så møkkete at han knapt var gjenkjennelig.

Etter at han hadde fått i seg litt mat, fikk han seg en varm dusj og masse sjampo attåt - og nå er alt bare velstand!

Jeg er så glad, så glad!

Gratulerer!! Alltid godt å høre om lykkelige slutter!!

Hvordan tok han dusjingen, stakkars?

Var han kastrert,- eller han blir det kanskje nå?

Skrevet

Jeg er så glad, så glad!

Det var godt å høre:o)

Gjest kattemora
Skrevet

Gratulerer!! Alltid godt å høre om lykkelige slutter!!

Hvordan tok han dusjingen, stakkars?

Var han kastrert,- eller han blir det kanskje nå?

Han tok dusjen med imponerende stor ro (mjauet litt, men lot seg dusje uten stor ståhei).

Hadde ikke katteshampoo, så nå lukter han Wella :)

Han ble kastrert da han var ca 6 mnd'er og begynte å vise tegn til kjønnsmodning. Har alltid vært en mammadalt og hjemmekjær fyr - men ble altså plutselig grepet av eventyrlyst i en alder av 2 år!

Håper han har fått nok eventyr for ni liv nå... Det er nesten så jeg ikke tør å slippe ham ut igjen, hehe. (Må få id-merket kattene mine fortere enn svint).

Tror nok ikke han mente å være hjemmefra så lenge, - han var hysterisk lykkelig over å se "mammaen" sin, matskålen og kullbroren sin igjen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...