Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til Stig Bruseth.

Håper du kan gi noen råd angående alternativ behandling og styrking av immunforsvar. Min far har kreft i begge lungene, men er foreløpig symptomfri. Han har tidligere blitt kreftoperert i tykktarm og lever hvor det ikke er påvist kreft i etterkant. Vi har også vært på Hugo Nielsen Instituttet i Danmark - kjenner du til dette ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152845-lungekreft-alternativ-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg kjenner kun til Hugo Nielsen instituttet via omtale og har ikke vært der personlig. Hugo Nielsen er så vidt jeg vet akupunktør og bruker en spesiell form for elektroakupunktur. Jeg kjenner ikke til at det er gjort uavhengige undersøkelser som har studert om hans metoder her effekt. Når det gjelder støttebehandling via alternativ behandling er dette basert på en individuell vurdering av hver pasient. Som regel vil fokus ligge på hovedområdene psykologiske metoder, kostendring og optimalisering samt immunstyrkende behandling. Blant psykologiske metoder kan nevnes meditasjon og avslapning, visualisering og gruppesamtaler. Innen kosthold anbefales oftes mat vi vet forebygger kreft som er rik på frukt og grønnsaker samtkosttilskudd i form av antioksidanter og melkesyrebakterier. Til immunstyrking benyttes urter som solhatt og misteltein. Jeg beklager å ikke kunne foreskrive noen form for konkret behandling, men det betinger undersøkelse av pasienten og et behandleransvar. Anbefaler derfor kontakt med en lege som har kompetanse innen alternativ behandling som du kan finne for eksempel gjennom internett på NFHM.org.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...