Gå til innhold

Blitz på kollisjonskurs med FN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et opprør innebærer vel at det pr. def. må finnes en slags form for motstand? Hvis motstanden ikke finnes, blir det ikke følgelig ikke noe opprør å snakke om.

For mange, spesielt unge, har opprør egenverdi i seg selv (snakker av egen erfaring), og da må opprørets uttrykk og innhold justeres og forsterkes slik at motstand etableres.

Kfr. gjerne regnskog-parets kopulering på scenen.

Sånn er det. Jaja....

Det er så sant som det er sagt. Jaja...

Hva skal vi snakke om på gammeldagene, vi som er så enige om så mye?

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

31

• favn

18

• Prozak

14

• Sør

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er så sant som det er sagt. Jaja...

Hva skal vi snakke om på gammeldagene, vi som er så enige om så mye?

Jeg har en mistanke om at det finnes tema som vi kan gå grundigere inn i. Du er jo en fæling i kjeften, og jeg vet om et par tema eller tre som kan utløse reaksjon :-)

Men, men...etter noe rødvin blir man jo myk i nakken og enig om det meste.

Hadde det ikke vært så mange til stede, kunne jeg invitert på et glass portvin og en stille flørt i min kahytt.

Skrevet

Det er fint hvis du forholder deg til det jeg faktisk skriver, fremfor din egen fantasi.

Kaster du sten i glasshus nå Sør? :-)

Skrevet

Kaster du sten i glasshus nå Sør? :-)

Nei, det er jo din "jobb".

Skrevet

Jeg har en mistanke om at det finnes tema som vi kan gå grundigere inn i. Du er jo en fæling i kjeften, og jeg vet om et par tema eller tre som kan utløse reaksjon :-)

Men, men...etter noe rødvin blir man jo myk i nakken og enig om det meste.

Hadde det ikke vært så mange til stede, kunne jeg invitert på et glass portvin og en stille flørt i min kahytt.

Fæling i kjeften, jeg?? Mykeste kvinnen du kan tenke deg. Men ikke tannløs og uten ryggrad, det er helt riktig noen emner jeg spraker litt av. Sånt blir det møter av :)

Rødvin og portvin, hm... lenge siden faktisk. Såfremt de andre går sin vei, og du inviterer, takker jeg selvsagt ja til en stille flørt i kahytten din.

Skrevet

Dog har du jo ikke kommet med noe konkret selv. Kun "floskler" om at dette vet du så mye mer om enn "alle oss andre" - og "alle vi andre tar fullstendig feil og vet ingen ting".

Du har ikke underbygget noe av det du påstår vi tar feil i.

Og noe mer er egentlig ikke interessant å utdype. Når folk uten kunnskap om ting kommer med bastante påstander, synes jeg det er på sin plass å påpeke hvor lite vedkommende vet. Det er med et ørlite håp om at disse en vakker dag skal slutte å uttale seg bombastisk om ting de ikke vet.

"............................"

Skrevet

Og noe mer er egentlig ikke interessant å utdype. Når folk uten kunnskap om ting kommer med bastante påstander, synes jeg det er på sin plass å påpeke hvor lite vedkommende vet. Det er med et ørlite håp om at disse en vakker dag skal slutte å uttale seg bombastisk om ting de ikke vet.

Sånt kan man jo egentlig svare alle...jeg skal ta copy på den der! hehe

Skrevet

Sånt kan man jo egentlig svare alle...jeg skal ta copy på den der! hehe

:-)

Men seriøst, så synes jeg mange kan være litt mer forsiktige i sine uttalelser når det gjelder ting man ikke har direkte kjennskap til.

"........................"

Skrevet

:-)

Men seriøst, så synes jeg mange kan være litt mer forsiktige i sine uttalelser når det gjelder ting man ikke har direkte kjennskap til.

"........................"

Og det gjelder vel for deg også?

Jeg kan ikke se at du på noen måte har vist hvilken kunnskap du har om dette du uttaler deg så bombastisk om:-)

Skrevet

Nei, det er jo din "jobb".

Du har blitt litt "enkel" i det siste.

Begynner du å miste gnisten og "troen" Sør?

Går det endelig opp for deg at det du så lenge har trodd på og preket varmt for, faktisk viser seg å ikke "henge på greip"?

Kanskje på tide, men aldri for sent:-)

Skrevet

Du har blitt litt "enkel" i det siste.

Begynner du å miste gnisten og "troen" Sør?

Går det endelig opp for deg at det du så lenge har trodd på og preket varmt for, faktisk viser seg å ikke "henge på greip"?

Kanskje på tide, men aldri for sent:-)

Nei, tvertimot så har så mange av de tingene jeg forutså vist seg å være riktige, at dinosaurer som deg blir bare mer og mer irrelevante.

Skrevet

Nei, jeg kjenner ham ikke personlig. Men har likevel innsikt, uten at jeg vil si mer om det.

"Forresten, hva angår den personen du navngir, er han svært hyggelig og en fyr med mye kunnskap."

Hvordan kan du si at en fyr er svært hyggelig - uten engang å ha møtt han?

Ja, jeg har lest tråden, og dette er bare et spørsmål.

Skrevet

Favn da.....

Sør skriver: "Nazistene har som hensikt å drepe/skade jøder, muslimer, utlendinger, osv."

Og du bifaller dette sterkt, og bruker det for å forsøke å latterliggjøre meg og min "evne til å forstå det enkleste".

Når jeg svarer på dette forsøket på personkarakteristikk og latterliggjørelse, så svarer du:

"Og la meg slippe å høre bable-bable om jøder kontra muslimer. Det interesserer meg midt nederst på ryggen."

Da burde du kanskje være konsekvent og la være først å støtte opp om han som faktisk drar jøder, muslimer mm inn i denne diskusjonen.

Støøter du først Sør så klart som du her gjør, så må du også regne med å bli satt i samme bås som han.

For øvrig er det særdeles interessant å lese Sørs innlegg i diskusjonen om Stålseth kontra Hagen. Der viser han virkelig hvor lite han evner å "leve som han preiker", og hvor utpreget hans dobbeltmoral er.

Og ja - jeg diskuterer Sør som person igjen. Det skulle bare mangle så personfokusert han de siste dager har vært mot bl.annet Grip, Scholar og meg.

Dog har Scholar og Grip konsekvent holdt seg til sak, selv om Sør har vært utpreget personlig i sine kommentarer til dem.

Selv finner jeg det ikke hensiktsmessig å ta slike hensyn overfor en som fortjener at andre behandler han som han behandler andre.....

"Dog har Scholar og Grip konsekvent holdt seg til sak, selv om Sør har vært utpreget personlig i sine kommentarer til dem."

Må bare presisere at jeg ikke har lest den tråden, men er det noe nytt, at sør kan dure frem som han vil, og noen få andre med han. Stort sett alle andre ser det, foruten webmaster, som lar han overøse andre med dritt, MEN hvis andre svarer med samme mynt, er det DE som får tilsnakk.

"Selv finner jeg det ikke hensiktsmessig å ta slike hensyn overfor en som fortjener at andre behandler han som han behandler andre....."

Enig med deg. Skulle bare mangle at han ikke av og til fikk smake sin egen medisin. Merkelig rart han ikke ser det selv.

Jada jeg er helt utenfor diskusjonen, og får antagelig en rød prikk igjen. MEN det driter jeg en lang masj i, for så urettferdig som denne webmasteren som overvåker forumet er, så er det iallefall for min del det samme, om jeg diskuterer sak, eller som her har en mening om urettferdig behandling av brukere.

Tar ikke en slik webmaster seriøst.

Ha en fortsatt fin dag Goliath.

Skrevet

Jeg aksepterer selvfølgelig fredlige demonstrasjoner.

Men i blitzsammenheng så har en rekke av de demonstrasjoner og markeringer de har stått for vært alt annet en "fredlige". I den grad Lillevollen har blitt møtt med samme mynt så mener jeg det er fullstendig fortjent.

Om han ellers er en hyggelig og sympatisk person kan jeg ikke se har noe med saken å gjøre?

Svært mange overgripere, mordere og andre "verstinger" blir også beskrevet slik av de som kjenner dem, uten at det er et formildende trekk. Og dette sagt uten at jeg karakteriserer Lillevollen i samme bås som de ovennevnte.

Og hvis du karakteriserer meg som en "borgerlig dott" når jeg benytter ytringsfriheten til å si hva jeg mener om Lillevollen og de alt annet enn fredlige demonstrasjonene han svært ofte har vært sterkt delaktig i, så speiler vel heller den karakteristikken direkte tilbake på deg?

Du skriver: "I den grad Lillevollen har blitt møtt med samme mynt så mener jeg det er fullstendig fortjent."

Kan du forklare dette?

Skrevet

"Dog har Scholar og Grip konsekvent holdt seg til sak, selv om Sør har vært utpreget personlig i sine kommentarer til dem."

Må bare presisere at jeg ikke har lest den tråden, men er det noe nytt, at sør kan dure frem som han vil, og noen få andre med han. Stort sett alle andre ser det, foruten webmaster, som lar han overøse andre med dritt, MEN hvis andre svarer med samme mynt, er det DE som får tilsnakk.

"Selv finner jeg det ikke hensiktsmessig å ta slike hensyn overfor en som fortjener at andre behandler han som han behandler andre....."

Enig med deg. Skulle bare mangle at han ikke av og til fikk smake sin egen medisin. Merkelig rart han ikke ser det selv.

Jada jeg er helt utenfor diskusjonen, og får antagelig en rød prikk igjen. MEN det driter jeg en lang masj i, for så urettferdig som denne webmasteren som overvåker forumet er, så er det iallefall for min del det samme, om jeg diskuterer sak, eller som her har en mening om urettferdig behandling av brukere.

Tar ikke en slik webmaster seriøst.

Ha en fortsatt fin dag Goliath.

En fortsatt fin dag til deg også:-)

Skrevet

Du skriver: "I den grad Lillevollen har blitt møtt med samme mynt så mener jeg det er fullstendig fortjent."

Kan du forklare dette?

Sier ikke det seg selv?

I den grad Lillevollen og hans "kumpaner" bruker vold mot politiet, så finner jeg det verken merkelig eller urettferdig at de blir møtt med det samme.

Og leser du resten av hva jeg har skrevet, så vil du se at jeg mener "der og da" - og ikke at det er ok at de eventuelt møter vold fra politiet når de ikke selv er voldlige.

Skrevet

"Forresten, hva angår den personen du navngir, er han svært hyggelig og en fyr med mye kunnskap."

Hvordan kan du si at en fyr er svært hyggelig - uten engang å ha møtt han?

Ja, jeg har lest tråden, og dette er bare et spørsmål.

Har selvsagt møtt ham. Det sier seg da selv.

Skrevet

Og det gjelder vel for deg også?

Jeg kan ikke se at du på noen måte har vist hvilken kunnskap du har om dette du uttaler deg så bombastisk om:-)

Det eneste jeg uttaler meg bombastisk om må jo være at du og andre uttaler dere bombastisk. Og det gjør dere jo. Og jeg stiller meg tvilende til at dere i det hele tatt har begrep om hva dere uttaler dere om. Jeg trenger ikke "bevise" mine kunnskaper for å påstå at du mangler kunskaper.

Skrevet

Det eneste jeg uttaler meg bombastisk om må jo være at du og andre uttaler dere bombastisk. Og det gjør dere jo. Og jeg stiller meg tvilende til at dere i det hele tatt har begrep om hva dere uttaler dere om. Jeg trenger ikke "bevise" mine kunnskaper for å påstå at du mangler kunskaper.

Alle kan hevde det du gjør om andres manglende kunnskaper.

Det betyr intet, så lenge du ikke kan vise at du faktisk vet mer enn meg om hva du snakker om.

Alle har rett til å ha en mening. Så langt har du kun sagt hva du mener om meg....

Jeg har i hvert fall sagt hva jeg mener om "saken", og begrunnet det.

Meg fortell meg gjerne hvorfor du synes Blitz er bedre enn det rykte de selv har skapt seg gjennom de (i mine øyne og særdeles mange andres) ikke akseptable handlinger de har utført.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...