Gå til innhold

Tykktarmskreft med spredning

Anbefalte innlegg

Gjest Wenche37

Hei!

Er det noen som har et godt råd for alternativ medisin til min venn som har tykktarmskreft med spredning til lever og lunger?

Han har gått på cellegift i 6 måneder men svulstene har vokst.Han vil gjerne prøve alternativ medisin men er usikker på hva.

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153016-tykktarmskreft-med-spredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg viser til svaret på forrige spørsmål som var:

Først og fremst burde dere etablere kontakt med et alternativ behandler for personlig rådgivning når det gjelder støttebehandling. Det er ikke mulig for meg å gi et tilpasset støtteprogram uten undersøkelse og behandleransvar. Anbefaler derfor at dere tar kontakt med en lege med kunnskap innen alternativ behandling som kan ta blodprøver og eventuelt skrive ut resepter. Da blir det heller intet problem i forhold til dagens lovverk. Vanligvis brukes en kombinasjon av tiltak for å styrke hans immunsystem, det psykiske velvære og optimalisere kost og eventuelle kosttilskudd. Det kan også være aktuelt å hjelpe kroppen med avgiftning etter cellegiftkurer gjennom å stimulere lever og nyrer. Som immunstyrkende behandling brukes ofte solhatt, misteltein eller betaglukaner fra agaricus-soppen. Kosttilskudd gis som en kombinasjon av ulike antioksidanter som enkelte forskere kan bedre effekten av cellegift og stråling. Kostholdet bør inneholde rikelige mengder frukt og grønnsaker og gjerne melkesyrebakterier for å styrke tarmfloraen. Denne behandlingen kan eventuelt brukes sammen med cellegift og jeg har selv god erfaring med kombinasjonen av misteltein og 5 FU.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...