Gå til innhold

Arne Treholt

Anbefalte innlegg

Gjest bebba
Skrevet

Har lest boka, og undrer meg like mye eller mer enn før over denne saken. Kommer kanskje aldri til å forstå den. Det går an å skyte et menneske som stjeler et eple, og si etterpå 'det må ha vært noe meget alvorlig'.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

7

• Sør

4

• Prozak

4

• Jeg er en annen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Les boka til Viktor Grusjko også, while you're at it, der finner du et studium i apologisme som antyder at KGB bare var et Ibiza-party på avveie. Ingen slemme gutter der, bare fromme, fredselskende speidergutter.

Selvsagt var Treholt «uskyldig», alle overvåkede, spionmistenkte- eller dømte i Norge er/var det. Fra Asbjørn «Osvald» Sunde, via «væpna revv'lusjonsgutta» til Galtung Haavik og Treholt.

Lund-kommisjonen gjorde et fremragende stykke cover-up i den anledning. Nå kan de igjen kle seg i fredsmasker og (for)lede Ola og Kari til å tro at marxistiske paradigmer er salgbare i 2004.

Rett og slett uhyggelig!

Gjest Morsk
Skrevet

Håper du lånte boka på biblioteket og ikke gjorde deg skyldig i å støtte denne landssvikeren økonomisk.

Skrevet

Håper du lånte boka på biblioteket og ikke gjorde deg skyldig i å støtte denne landssvikeren økonomisk.

Godt poeng! Det ville være på grensen til det kriminelle å bidra til at denne gjøken kan sitte nede på Kypros og drikke iskald Keo til sine importerte russiske kanapéer.

Vann og brød, no more, no less!

Gjest Morsk
Skrevet

Godt poeng! Det ville være på grensen til det kriminelle å bidra til at denne gjøken kan sitte nede på Kypros og drikke iskald Keo til sine importerte russiske kanapéer.

Vann og brød, no more, no less!

Treholt må vel være den første og eneste i norsk historie som med medias hjelp greide å surve seg ut av et fengsel lenge før tida.

Det gritete trynet til landssvikeren hans var på TV og i aviser seint og tidlig, helt til hele det norske statsapparat ble så dritlei fyren at han mot løfte om å fordufte fra landet fikk gå.

Skrevet

Treholt må vel være den første og eneste i norsk historie som med medias hjelp greide å surve seg ut av et fengsel lenge før tida.

Det gritete trynet til landssvikeren hans var på TV og i aviser seint og tidlig, helt til hele det norske statsapparat ble så dritlei fyren at han mot løfte om å fordufte fra landet fikk gå.

Treholt hadde hele bakapparatet på sin side, med selveste landsmoderens hånd over seg. Sett fra mitt ståsted er det et under at de i det hele tatt fikk dømt denne gjøken.

Men også her så vi tendensen i media og presse, de samme som danset etter rytmer fra Moskva satt slett ikke som veggpryd da de skulle valse denne kjeltringen ut i friluft.

Synd, men leit.

Gjest QuePasta
Skrevet

Straffeutmålingen i Treholt-saken viser hvor uhyrlig norsk rettspraksis kan være. Han fikk 20 år - voldtektsmenn, barnemishandlere og mordere får bare en brøkdel.

Gjest bebba
Skrevet

Nei jeg lånte den ikke på biblioteket, jeg kjøpte den med stor fornøyelse. Må si meg forundret i de uttalelsene herinne, forstår meg enda mindre på slike fraser som skal vise et eller annet intellekt som er så langt fra alle vanlige menneskers.

Gjest javeldå
Skrevet

Nei jeg lånte den ikke på biblioteket, jeg kjøpte den med stor fornøyelse. Må si meg forundret i de uttalelsene herinne, forstår meg enda mindre på slike fraser som skal vise et eller annet intellekt som er så langt fra alle vanlige menneskers.

Jeg tror uttalelsene som er kommet her er representative for ganske manges syn. Jeg støtter dem 100%, og det har jeg inntrykk av at min omgangskrets også gjør.

Gjest bebba
Skrevet

Jeg tror uttalelsene som er kommet her er representative for ganske manges syn. Jeg støtter dem 100%, og det har jeg inntrykk av at min omgangskrets også gjør.

Det har kommet flere forskjellige uttalelser,men det er mange måter å sette dem fram på. Det var mere det jeg siktet til, ellers er det mange meninger i min omgangkrets som om andre saker også.

Gjest bebba
Skrevet

Treholt hadde hele bakapparatet på sin side, med selveste landsmoderens hånd over seg. Sett fra mitt ståsted er det et under at de i det hele tatt fikk dømt denne gjøken.

Men også her så vi tendensen i media og presse, de samme som danset etter rytmer fra Moskva satt slett ikke som veggpryd da de skulle valse denne kjeltringen ut i friluft.

Synd, men leit.

Du bør kanskje være forsiktig med slike antydelser overfor politikere her i Norge. Tror ikke at du kan stå for dem i det hele tatt.

Skrevet

Enig med deg. Ille nok at denne slampen slapp så billig unna. I tillegg skal han sitte å tjene seg søkkrik på andre.

Skrevet

Klart det er representativt for veldig manges syn; det er jo nøyaktig slik media har fremstillt saken. Ikke mye flersidig belysning av den saken der, gitt.

"........................."

Gjest Morsk
Skrevet

Klart det er representativt for veldig manges syn; det er jo nøyaktig slik media har fremstillt saken. Ikke mye flersidig belysning av den saken der, gitt.

"........................."

Forhåpentligvis ment som en grov spøk.

Treholt må ha norgesrekord blandt norske kriminelle i å få opptre på TV, radio, ukeblad og aviser med sitt syn.

Og det er vel fruktene av det vi ser når folk i dag støtter landsforæderen økonomisk ved å kjøpe makkverket hans.

Gjest Morsk
Skrevet

Du bude kanskje selv ta deg en tur ut i den virkelige verden dertsom du seriøst innbiller deg at "vanlige mennesker" flyr rundt å sympatiserer med denne landsforæderen som bokstavelig talt solgte sitt land for en neve dollar.

At du sluker hans løgner og bortforklaringer med hud og har får stå for din regning. Noen ville sikkert gjort det med Quisling også hvis han hadde fått skrive bok å ha fast sendetid i media etter krigen.

Skrevet

Treholt må ha norgesrekord blandt norske kriminelle i å få opptre på TV, radio, ukeblad og aviser med sitt syn.

Og det er vel fruktene av det vi ser når folk i dag støtter landsforæderen økonomisk ved å kjøpe makkverket hans.

Ja, det er klart. Å høre motsatt syn av det man selv har er jo bortkastet. Man kan jo risikere å bli mindre ensidig.

"......................."

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, det er klart. Å høre motsatt syn av det man selv har er jo bortkastet. Man kan jo risikere å bli mindre ensidig.

Ja, og det har vi da til gangs også gjort med Treholt. Må vel være bortimot et tresiffret antall timer han tilsammen har fått presentere sitt syn. Ofte i rene monologer i form av portrettprogram.

Hvordan du da kan hevde at dekningen av hans sak har vært ensidig er meg en gåte!

Skulle vi gitt like mye tid til Viggo Kristansen fra Baneheiasaken ville det vel ikke tatt lang tid før folk hadde kjøpt boka hans også.

Skrevet

Gjest bebba
Skrevet

Du bude kanskje selv ta deg en tur ut i den virkelige verden dertsom du seriøst innbiller deg at "vanlige mennesker" flyr rundt å sympatiserer med denne landsforæderen som bokstavelig talt solgte sitt land for en neve dollar.

At du sluker hans løgner og bortforklaringer med hud og har får stå for din regning. Noen ville sikkert gjort det med Quisling også hvis han hadde fått skrive bok å ha fast sendetid i media etter krigen.

Synes du det er greit med sånne påstander herinne, så har du et problem. Jeg har ikke tenkt å diskutere det med deg, eller politikk for øvrig. Men slipp de påstandene dine overfor Gro Harlem Brundtland, de var usmakelige under et nick på sånt forum og burde slettes.

Gjest Morsk
Skrevet

Synes du det er greit med sånne påstander herinne, så har du et problem. Jeg har ikke tenkt å diskutere det med deg, eller politikk for øvrig. Men slipp de påstandene dine overfor Gro Harlem Brundtland, de var usmakelige under et nick på sånt forum og burde slettes.

Du skriver at du ikke her for å diskutere, men for å belære. Det har vel de fleste skjønt for lengst. Noe nytt?

Det var forøvrig Mr Kahn og ikke jeg som helt korrekt påpekte at Treholt hadde det mektige maktaparatet med AP og Brundtland i spissen i ryggen.

Grunnen til at han i det hele tatt ble dømt er at vi i Norge gudskjelov har et markert og klart skille mellom den utøvende og den dømmende statsmakt slik prinsippet er i et samfunn bygd rundt paralemtarismen med deling av makt.

Det norske samfunn bestod prøven og fikk svikeren i fengsel på tross av press og utidig inblanding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...