Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et krav når man søker jobb på bensinstasjon om at man må være totalt blottet for teknisk innsikt?

Skal man kjøpe olje må man vite nøyaktig hva man skal ha, det nytter ikke å si hvilken bil man har og spør om de kan finne automatolje som passer. Ikke engang en lyspære klarer de å lete fram selv om man oppgir bilmerke og modell.

Klok av tidligere uheldige episoder tok jeg lyspæra med meg sist jeg skulle kjøpe en ny. Jyplingen bak disken studerte den opp og ned mens han la pølser på grillen. -Jeg tror det er denne, sa han til slutt og ga meg en eske. -Tror eller vet? spurte jeg. Joda, det var rett pære. For sikkerhets skyld åpnet jeg eska og kikket på pæra før jeg kjørte derfra. Og ganske riktig, pæra var aldelse ikke lik den jeg skulle ha. Inn igjen... Jeg rota pæra frem selv, mumlet noe om pølsegrilling og agurkmix og gikk ut igjen.

Hvor vanskelig kan det være? De ser forskjell på trailergrill, ostepølse, løkpølse, rollerpizza og baguetter, potetsalat, agukmix, løk og dressinger, men spør etter ei lyspære, en kanne olje eller andre tekniske innretninger og haka detter rett ned på 3. knapphull.

Jeg gir opp...

Gjest lyspæren eple
Skrevet

Jeg jobbet som ung på bensinstasjon; visste ikke så mye om de pærene, men kundene viste og visste hva de skulle ha. Heldigvis..

Skrevet

Jeg ble faktisk imponert jeg, jenta på 16 år skifta lyspære i citroenen jeg kjørte... Og fant selvfølgelig rett pære først.

Skrevet

Den klassiske vitsen om kunden på bensinstasjonen:

Har dere pærer?

Nei, men vi har epler!

Gjest Mr Papp
Skrevet

Deltidsansatte som jobber ved siden av skolen? Noen kan noe, andre er helt grønne.

Heltidsansatte? Tja.. De som virkelig er praktisk anlagt, jobber i industrien, hvor de tjener vesentlig mer.

Om du virkelig trenger hjelp, kom på dagtid og spør etter daglig leder, hehe.

Når det gjelder MOTORolje, skal da det være jævla enkelt. Det står mellom helsyntetisk, delsyntetisk og mineralsk. Forskjellene mellom disse er enkle å forstå. Automatolje er derimot ikke salgsvare nr. 1, men hos de fleste stasjoner skal det ligge en tabell over anbefalte smøremidler. Det samme gjelder lyspærer og vindusviskere. En gang jeg sto i kø var det en annen kunde som klikka på karen bak kassa fordi han ikke visste umiddelbart hvilken visker kundens Corolla skulle ha. Han måtte slå det opp. I dette tilfellet burde kunden gått og hengt seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...