Gå til innhold

Tips til middag med kylling?

Anbefalte innlegg

Gjest sulten
Skrevet

Har så lyst på en kyllingmiddag (kyllingfilet) i dag. Noen som har tips til oppskrifter. Er så lei av Uncle Bens -glassene...

Gjest Heksia
Skrevet

Bali kyllinggryte (Toro, tror jeg?) er faktisk god!! Uten at det blir så mye jobb med det... Ha i en boks med hele champinjonger, en liten boks ananas og litt ekstra ingefær også...da... Og husk at det skal fløte eller creme fraiche i.

Gjest camilla`n
Skrevet

Noe vi syns er veldig godt er stekt kyllingfilet. Som er stekt sammen med litt oppskjært løk, paprika og kanskje champignon. Og med ris og en god saus. Noen som er veldig gode til er kylling bretagne og en som heter champignon og kantarell(tror jeg)

Innmari godt, og veldig enkelt! Lykke til!

Gjest camilla`n
Skrevet

Stekt kylling, ris og bjørnesaus.

Hva er bjørnesaus?

serendipity
Skrevet

Bjørnesaus? Ver ikke jeg som spurte om tips, men ble litt nysgjerrig.

Gjest Sniff
Skrevet

Hva er bjørnesaus?

Saus basert på bjørnekjøttkraft? Litt vel eksklusivt, vel... Vi får vente og se hva Åsemor svarer ;-)

Gjest camilla`n
Skrevet

Saus basert på bjørnekjøttkraft? Litt vel eksklusivt, vel... Vi får vente og se hva Åsemor svarer ;-)

Hvis det er basert på bjørnekjøtt, så er det neppe å få tak i heromkring iallefall... ;o)

Gjest alive&kicking
Skrevet

Skjær opp kylling og brun den i steikepanne. Hakk opp blomkål, paprika, og hvitløk (2-3 båter holder). Fres det lett sammen med kyllingen. Hell så en kopp vann som du har blandet ut med 2 spiseskjeer potetmel (må røres god ut før du heller det i). La det hele få et lite oppkok og så dekker du retten med tomatskiver. La dette putre under lokk noen minutter så tomatsaften siver ut. Kok ris til. Dette er kjempegodt, så lenge du passer på at det ikke setter seg i bunnen. Baguetter smaker også godt til.

Skrevet

Glemte meg, det heter jo Bærne-saus, men det er jo laget av søt bjørn, er det ikke? Bearnaissaus? (aner ikke hvordan det staves eller sies, derfor sier jeg bjørnesaus...)

Skrevet

Glemte meg, det heter jo Bærne-saus, men det er jo laget av søt bjørn, er det ikke? Bearnaissaus? (aner ikke hvordan det staves eller sies, derfor sier jeg bjørnesaus...)

Hehe... bernaise-saus?

Det finnes ikke bjørn i den - det er helt sikkert! *ler*

Gjest camilla`n
Skrevet

That was a good wending! ;o)

Skrevet

Hehe... bernaise-saus?

Det er samboeren din som har lært meg det!!

Gjest alive&kicking
Skrevet

Hehe... bernaise-saus?

Det finnes ikke barn i leverposteien heller, selv om det er mange som tror det er det...he he.

Gjest Grumpy
Skrevet

Det finnes ikke barn i leverposteien heller, selv om det er mange som tror det er det...he he.

Er du heeelt sikker på det? :) Det er tross alt større tilgang på barn enn bjørner...

Skrevet

Det er samboeren din som har lært meg det!!

LOL... Har du ikke lært at du ikke må høre på han!?? :-o

Gjest Sniff
Skrevet

Hehe... bernaise-saus?

Eller Bearnaise saus...hvis man skal pirke litt ekstra...

Og det skal uttales med s til slutt, ikke slik mange gjør - bærné.. Og Pommes frites uttales med t til slutt og Entrecôte også... Så.

Skrevet

LOL... Har du ikke lært at du ikke må høre på han!?? :-o

Han sier at det ikke var han, men jeg er sikker i min sak.

Eller kanskje det var en annen...?

Skrevet

Han sier at det ikke var han, men jeg er sikker i min sak.

Eller kanskje det var en annen...?

Det høres veldig ut som noe han kunne funnet på å si...

*himle* :-p

Skrevet

Er du heeelt sikker på det? :) Det er tross alt større tilgang på barn enn bjørner...

Jeg har hørt skumle historier fra paleontologisk avdeling, ja?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...