Gå til innhold

Fra stritt hår til krøller etter graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Merkelig rart
Skrevet

Jeg har bestandig hatt stritt hår.Nå etter siste graviditet har jeg fått krøller i det.

Det er ca 2 år siden jeg fødte da,men jeg har hatt kort hår frem til i vinter da jeg begynte å spare til lengre hår.

Noen som har erfart dette eller hørt om andre?

Skrevet

Hei du.

Har alltid hatt langt hår. Og alltid med fall, men etter siste graviditet, fikk jeg ordentlig med krøller. Flaks for meg, da jeg til og med tidligere kjøpte krøller.

Det er nå ni år siden jeg fikk minstejenta og det har stadig blitt flere krøller. :-)

Gjest Merkelig rart
Skrevet

Hei du.

Har alltid hatt langt hår. Og alltid med fall, men etter siste graviditet, fikk jeg ordentlig med krøller. Flaks for meg, da jeg til og med tidligere kjøpte krøller.

Det er nå ni år siden jeg fikk minstejenta og det har stadig blitt flere krøller. :-)

Jeg har også tidligere "kjøpt" krøller:o)

Har du noen i din nærmeste slekt som har krøller eller fall i håret?

Den eneste som jeg vet jeg har,er ei tante.

Skrevet

Jeg har også tidligere "kjøpt" krøller:o)

Har du noen i din nærmeste slekt som har krøller eller fall i håret?

Den eneste som jeg vet jeg har,er ei tante.

Hei igjen.

Pappa hadde godt med krøller. Jentene mine har fall, men ikke korketrekkere som meg. :-)

Skrevet

Jeg gikk fra bitte litt fall til mer krøller etter graviditet, men kjenner flere som plutselig har fått krøller uten at det var snakk om åpenbare hormonforandringer, både en venninne og en fetter som gikk fra nesten slett hår til MASSE krøller da de var ca. 20.

Skrevet

Jeg har fått fall i håret som var helt stritt før. Det har skjedd de siste par årene, og jeg har ikke født barn.

Skrevet

Jeg har fått fall i håret og dårligere syn for hver graviditet.

Har hørt flere oppleve dette ;o)

Gjest Rusle
Skrevet

Etter at den siste ble født, har håret fått fall/krøller hvis jeg vil. Dvs. hvis jeg ikke grer det ofte mens det er vått, får det fall.

Har hørt at dette kan skje hvis man hadde litt krøller da man var barn.

Skrevet

Etter at den siste ble født, har håret fått fall/krøller hvis jeg vil. Dvs. hvis jeg ikke grer det ofte mens det er vått, får det fall.

Har hørt at dette kan skje hvis man hadde litt krøller da man var barn.

Ja jeg hadde litt krøller når jeg var lita.Har aldri hørt om dette før,så jeg ble litt forundra.Men veldig kjekt at jeg slipper å kjøpe de da:o)

Gjest Amèlie
Skrevet

Søstern til venninnen min mistet alle krøllene da hun ble gravid, og har ikke fått dem igjen (3 år etter).

Selv har jeg fått merkbart dårligere syn etter jeg ble gravid - skal faktisk få meg kontaktlinser i morgen!!

Det er hormonelt, og sistnevnte problemstilling har med slimhinneproduksjonen å gjøre.

Merkelige greier!

Skrevet

Søstern til venninnen min mistet alle krøllene da hun ble gravid, og har ikke fått dem igjen (3 år etter).

Selv har jeg fått merkbart dårligere syn etter jeg ble gravid - skal faktisk få meg kontaktlinser i morgen!!

Det er hormonelt, og sistnevnte problemstilling har med slimhinneproduksjonen å gjøre.

Merkelige greier!

Jeg gikk fra normalt syn til -1 i løpet av graviditeten.

Nå, 3 år etter, har jeg -1,75

Gjest Amèlie
Skrevet

Jeg gikk fra normalt syn til -1 i løpet av graviditeten.

Nå, 3 år etter, har jeg -1,75

Ja...Optikern sa jeg burde vente med å skaffe linser etter jeg er ferdig med å amme, først da har synet stabilisert seg.

Men jeg holder på å ta lappen nå, så jeg må ha linser. Jeg har også - 1 nå...kanskje det blir enda dårligere neste år da...*hrmf*

Gjest togli
Skrevet

En jeg kjenner fikk plutselig krøller når hun kom i overgangsalderen. Når hun begynte å ta østrogenpiller forvant krøllene...

Kanskje hormonene spiller inn?

Skrevet

Ja...Optikern sa jeg burde vente med å skaffe linser etter jeg er ferdig med å amme, først da har synet stabilisert seg.

Men jeg holder på å ta lappen nå, så jeg må ha linser. Jeg har også - 1 nå...kanskje det blir enda dårligere neste år da...*hrmf*

Hm, min optiker kjeftet på meg fordi ejg ikke hadde kommet før - det ble bare verre uten linser. Og mente forøvrig det ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre.

Men kalte meg inn til kontroll rimelig ofte for å se om det hadde stabilisert seg eller om linsene skulle oppdateres (brukte dagslinser).

Overgangen til linser var en helt ny verden! Utrolig så klart alt var, angrer på at jeg ikke gikk før.

Jeg ammet i nesten 2 år etter at jeg skaffet meg linser, og nå har det muligens stabilisert seg ja, når du sier det.

Sluttet å amme for 1 år siden, og det har ikke blitt verre. Heh. Men det kan jo være en tilfeldighet.

Har ikke blitt noe bedre heller.

Skrevet

Jeg har alltid hatt krøller, men de dukker hovedsaklig opp fra skulderlengde og ned. Da jeg var barn, hadde jeg lange korketrekkere ned til rumpa.

Etter at jeg var gravid, har de fordømte krøllene begynt allerede ved ørene! Krøll krøll! Jeg hater dem, og ramlet nesten ut av frisørstolen da jeg gikk og klippet meg kort. Jeg gosset meg over å bli kvitt krøllene. Derfor ble jeg helt blek om nebbet da jeg plutselig så at det krøllet seg allerede ved ørene, for første gang i mitt liv.

*urk*

Gjest Optikk
Skrevet

Hm, min optiker kjeftet på meg fordi ejg ikke hadde kommet før - det ble bare verre uten linser. Og mente forøvrig det ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre.

Men kalte meg inn til kontroll rimelig ofte for å se om det hadde stabilisert seg eller om linsene skulle oppdateres (brukte dagslinser).

Overgangen til linser var en helt ny verden! Utrolig så klart alt var, angrer på at jeg ikke gikk før.

Jeg ammet i nesten 2 år etter at jeg skaffet meg linser, og nå har det muligens stabilisert seg ja, når du sier det.

Sluttet å amme for 1 år siden, og det har ikke blitt verre. Heh. Men det kan jo være en tilfeldighet.

Har ikke blitt noe bedre heller.

Hvor i alle dager går du til optiker? Synet blir IKKE verre av og ikke bruke linser. Man kan ikke slite ut øynene.

Skrevet

Hvor i alle dager går du til optiker? Synet blir IKKE verre av og ikke bruke linser. Man kan ikke slite ut øynene.

Sikkert like bra jeg byttet optiker for et år siden :)

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg har brukt linser i 11 år, og ville gjerne bytte til døgnlinser mens jeg var gravid. Det fikk jeg ikke, men en uke etter fødsel var det ikke noe problem.

Så at du ikke får linser fordi du ammer høres rart ut...

Gjest Amèlie
Skrevet

Jeg har brukt linser i 11 år, og ville gjerne bytte til døgnlinser mens jeg var gravid. Det fikk jeg ikke, men en uke etter fødsel var det ikke noe problem.

Så at du ikke får linser fordi du ammer høres rart ut...

Jeg fikk linser, pga jeg holder på å ta lappen.

De anbefalte meg bare i utgangspunktet å vente til jeg var ferdig meg ammingen, fordi da var synet stabilisert. Men da sa jeg ikke at jeg skulle ta lappen.

De mente at linser var like greit, fordi om synet er endret om 1 år, vil det koste meg mye mindre, enn om jeg hadde kjøpt briller nå. Da måtte jeg hatt nye glass i dem (dyrt).

Så nå har jeg hatt linser i 2 dager, det funker greit. Litt rusk i øynene følelse, men sånn er det visst i starten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...