Gå til innhold

Churg strauss vaskulitt

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde startet umiddelbart med følgende program:

12 gram askorbinsyre, 6-12 gram lysin og 2 gram prolin.

Askorbinsyre fås på apotek, aminosyrene lysin og prolin gjennom lege.

Dette programmet vil uansett være avgjørende for å styrke blodkarene i kroppen og redusere faren for betennelse i blodkar og hjerte. Sykdom generelt tapper kroppen, blodet og vevet betydelig for askorbat og øker forbruket av næringsstoffer betraktelig, spesielt av stoffene nevnt ovenfor.

Da sykdommen ofte har kommet i etterkant av flere år med allergi, tett nese, eksem og astma ville jeg ha sjekket dette grundig. Allergitestene IgA og IgE er ikke tilstrekkelig da det er IgG som vil vise intoleranse mot matvarer. Disse tingene kan være utløsende faktorer for mer alvorlig sykdom ved at de stresser kroppen voldsomt. Allergi for korn vises ikke alltid på en IgG test, men kan i likhet med intoleranse for melk bl.a. føre til tett nese og nedsatt immunforsvar.

Årsaken til at stoffene ovenfor er av så spesiell betydning er bl.a. at de er byggestoffene til proteinet kollagen i kroppen. Alle blodårer f.eks., består i stor grad av kollagen. Dette proteinet brytes ned spesielt raskt ved sykdom, samtidig som det bygges opp for sakte. Det består av tynne fibre som kan sammenlignes med armeringsjern i betong. Uten sterke kollagenfibre vil blodårene ikke kunne holde på blodet og du vil få tegn på skjørbuk, åreforkalkning eller såkalt vaskulitt. Lysin, prolin og askorbinsyre er helt nødvendig for å opprettholde produksjonen og vedlikehold av kollagen.

Jeg hadde også supplementert med 2 stk Solaray multivitamin/mineral, 1-2 sp Eskimo-3 fiskeolje, 2 stk Cardi-E og 1-3 sp Silicea med silisium for ytterligere å forhindre betennelse. En frisk slimhinne inneholder store mengder silisium.

Som det viktigste vil jeg allikevel fremheve askorbinsyre, aminosyrene lysin og prolin i dosene som nevnes. Betydelig mindre doser vil ikke være tilstrekkelig ved sykdom.

Med vennlig hilsen,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...