Gjest hva mener dere ordet betyr? Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Jeg og min samboer er uenige om hva ordet apatisk betyr. Min samboer mener "likegyldig". Jeg mener at det har en annen betydning som f.eks. når man sitter i sofaen uten å gidde å gjøre noe, eller at man ikke klarer gjøre noe. 0 Siter
Gjest et tips bare Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=apati&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j 0 Siter
Gjest vendi Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Mener det betyr sløv, handlingslammet? 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Følelsesløs, sløv, likegyldig, står det å lese i ordboka. 0 Siter
tatanja Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Følelsesløs, sløv, likegyldig, står det å lese i ordboka. Apati betyr rett og slett at når man har angst og depresjon slår det mange ganger ut i handlingslammelse, derav ordet apati. Man har ikke lov til å kalle et menneske giddalös når man blir rammet av dette. De som ikke har hatt noen av disse lidelsene vet ikke hva det snakkes om! Det handler rett og slett om at personen gidder, men klarer ikke. 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Apati betyr rett og slett at når man har angst og depresjon slår det mange ganger ut i handlingslammelse, derav ordet apati. Man har ikke lov til å kalle et menneske giddalös når man blir rammet av dette. De som ikke har hatt noen av disse lidelsene vet ikke hva det snakkes om! Det handler rett og slett om at personen gidder, men klarer ikke. "Man har ikke lov til å kalle et menneske giddalös når man blir rammet av dette." I alle dager,har jeg sagt det?? 0 Siter
tatanja Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 "Man har ikke lov til å kalle et menneske giddalös når man blir rammet av dette." I alle dager,har jeg sagt det?? Ja det virket som det var det du mente 0 Siter
Lurveline Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Ja det virket som det var det du mente Jeg har da ikke påstått noe som helst.Det jeg skrev ble "sakset" ut av en ordbok.Noe som jeg også nevner. Kanskje "på sin plass" med en unnskyldning her? 0 Siter
tatanja Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Jeg har da ikke påstått noe som helst.Det jeg skrev ble "sakset" ut av en ordbok.Noe som jeg også nevner. Kanskje "på sin plass" med en unnskyldning her? Beklager så mye! Det var slett ikke du som skulle få pepperet! Jeg sendte til feil person. Håper du tilgir meg? 0 Siter
Lurveline Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Beklager så mye! Det var slett ikke du som skulle få pepperet! Jeg sendte til feil person. Håper du tilgir meg? Du er selvsagt tilgitt:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.