Gå til innhold

Vask av leid leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier ut en leilighet og leieboer som har bodd der i to år har flyttet ut. Verken dører, karmer, vegger eller tak er vasket. Det er ikke bare en "følelse" - enkel vask med klut tar beviselig bort støv og flekker. Hun synes jeg er overrenslig, jeg synes det er en selvfølge å vaske mer enn gulvet og kjøleskapet når man har bodd et sted i to år. Nye leieboere skal flytte inn og nå må jeg vaske ned. Hvor mye bør jeg få per time?

Skrevet

Det kan du sikkert finne ut gjennom Huseiernes landsforbund eller Utleieforeningen eller hva det nå heter?

Betaling for vask trekkes av depositum.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Leietakeren må få en mulighet til å vakse ned selv, fød du vasker ned og trekker av depositumet. Hvis du har en vanskelig leieboer har hun sitt på det tørre ved å nekte deg å ta av depositumet.

Ellers ville jeg sagt 150,- timen for effektiv vasking. Det tilsvarer en årslønn på ikke så langt under 300.000,-, så det er en god betaling for vasking - særlig når du ikke skatter av det heller.

Skrevet

SELVFØLGELIG skal leieboer vaske ut - dette bør stå i leiekontrakta (selv om det er er en naturlig ting å gjøre).

Leiligheten skal settes tilbake i samme stand som den ble overlevert i. Var den totalrengjort da du leide den ut, ja, så skal den være det når den leveres tilbake også. Det spiller da ingen rolle om du er flinkere og mer opptatt av å vaske enn leieboeren!?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...