Gå til innhold

Feil pris i butikk

Anbefalte innlegg

Kjøkkenskriver
Skrevet

Etter et besøk på Spar i Nesbyen ble jeg irritert. I en kjøledisk lå Finsbråten Wiener - de beste wienerpølsene - og på prislappen på kjøleren sto det 29,90. Da kjøpte jeg selvsagt to pakker.

I kassa var prisen nesten kr 20 mer per pakke. Jeg oppdaget det heldigvis og fikk gitt beskjed. Gutten i kassa sa at prisen jeg hadde lest var fra i går og skulle vært tatt bort, og at pølsene lå i en annen disk også, med riktig pris. Jeg synes ikke det er min jobb å finne ut om varer jeg kjøper har forskjellig pris rundt i butikken, men fikk ikke kjøpt pølsene til prisen som sto på kjøleren.

Kan man kreve å kjøpe varene til prisen det står på hylla, eller gjelder "uten ansvar for trykkfeil og slurv" ikke bare for tilbudsbrosjyrer, men også inne i butikken?

Gjest uten signatur
Skrevet

Tror vanlig praksis er å få hylleprisen. Det er jo ikke kundens feil at de ikke følger opp!

Det er jo forøvrig ganske vanlig at feks spesialtilbud IKKE er lagt inn i de digitale kassene. Så sjekk kassalappene folkens! Jeg har mange ganger opplevd at de tar full pris selv om det lyser svære bomber med tilbudspris over den varen jeg har kjøpt. Irriterende. Mange under tror fullt og fast på den prisen som står ved varen. Men det var i 'gamle dager', da kassabetjeningen slo prisen manuelt. Nå får du den prisen som er registret i databanken, ikke den som står på en tilfeldig plakat. Kan nesten lure på om de 'tar en spansk en' helt bevisst noen ganger? Går det, så går det.

Gjest kundene kan være bra ille!
Skrevet

Vi gir bestandig kunden den prisen som han har sett (etter å ha sjekket om det er rett først). Men mange kunder ser en stor lapp med tilbud, men "glemmer" å lese hvilken vare det er som er på tilbud, og mener at det er den prisen de skal ha det for. Da gir vi oss ikke på det. Men har vi glemt å ta bort en tilbudslapp, så blir det butikkens feil!

Det verste jeg har vært borti var noen utlendinger som mente at 10kg sukker, som kostet 127 skulle koste 99. Prisen de hadde sett, var en bademadrass til 99.......

Skrevet

Du kan kreve å få laveste pris. Det er ikke din feil at de ikke har gjort jobben sin og fjernet tilbudsplakaten.

Gjest Daisy
Skrevet

Tror du skal få den til den prisen det står. Deres feil. Sånn var det hvertfall da jeg jobbet i butikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...